Ga naar inhoud

PC start niet meer normaal op


Big_Apple

Aanbevolen berichten

Start de pc op en tokkel op de DEL toets om naar de BIOS te gaan.

Ziehier het hoofdvenster van jouw bios.

Foxconn001.jpg

Je kunt in de bios geen gebruik maken van de muis of touchpad. Gebruik de pijltoetsen Links-Rechts en Opwaarts-Neerwaarts om door de menu’s navigeren. Om een menu-item te openen navigeer je er naartoe met de pijltoetsen en klik je op Enter. De Esc-toets doet dienst als Back. Zo, dat weet je dan al.

Navigeer naar Advanced BIOS Features en druk Enter. Onderstaand venster wordt geopend.

Foxconn002.jpg

Navigeer naar Boot Device Priority en druk Enter. De getoonde lijst geeft de opstartvolgorde weer. Zorg er voor dat de Hard Disk als eerste staat. Als dat al het geval is dan druk je op Esc om terug te keren. Als dat niet zo is, navigeer naar Hard Disk en druk op de + toets om ze naar boven te verplaatsen. Druk op Esc om terug te keren naar het venster Boot Device Priority.

Navigeer nu naar Hard Disk Drives en druk Enter. Zorg er voor dat je SSD schijf als eerste staat. Als dat al het geval is dan druk je op Esc om terug te keren. Als dat niet zo is, navigeer naar je SSD schijf en druk op de + toets om ze naar boven te verplaatsen. Druk op Esc om terug te keren naar het venster Boot Device Priority.

Druk op F10 en bevestig met Yes om de wijzigingen op te slaan.

Je PC start automatisch opnieuw op.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, ik wil de pc opstarten om je instructies op te volgen, en hij start normaal op. Was/is het dan een hardwareprobleem? Het kan toch moeilijk zichzelf opgelost hebben zonder dat ik in tussentijd iets met de pc gedaan heb? Google Driveprobleem is er wel nog steeds...  Ik ga eventueel toch je stappen eens opvolgen ter controle. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben naar BIOS geweest. Bij hard disk drives stonden twee opties: de eerste was de gewone harde schijf, de tweede de SSD-schijf. Ik heb de SSD-schijf bovenaan gezet. Bij Boot Device Priority stond First Floppy Drive bovenaan (heb ik niet eens). SSD-schijf stond op derde plaats na gewone harde schijf. Ook hier heb ik SSD-schijf bovenaan gezet. PC startte nu ook zonder problemen op. Vreemd. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.