Ga naar inhoud

gehele rij automatisch kopiëren naar ander tabblad door waarde in kolom


Dieke

Aanbevolen berichten

Beste redder in nood,

 

Ik ben bezig met het maken van een draaiboek in Excel maar omdat het om zo'n groot evenement gaat wil ik dit graag opsplitsen in verschillende locaties.  

Ik wil dus voor de organisatie een groot overzicht hebben en ook een overzicht per locatie wat er gaande is. 

Ik ben al begonnen met het invullen van de artiesten maar er komt nog veel meer bij. Zie het bestand wat ik heb bijgevoegd. 

Nu zou ik graag willen dat in het overzicht de gehele rij van activiteiten die plaats vindt bij vb: 'Riffort' gekopieerd wordt naar het tabblad 'Riffort'  

Ik heb al redelijk wat topics afgezocht en kom veelal uit op macro's, helaas weet ik daar niets vanaf en ben ik maar gaan proberen. 

ik heb dit ingevuld;

Sub Riffort()
Dim x As Integer
Sheets("Riffort").Columns("a:j").ClearContents
With Sheets("d")
For x = 2 To .Range("a" & .Rows.Count).End(xlUp).Row
If Application.Or(.Range("h" & x).Value = "Riffort", .Range("h" & x).Value = "riffort") Then
.Range("a" & x & ":j" & x).Copy Sheets("Riffort").Range("a" & Sheets("Riffort").Range("a" & Sheets("Riffort").Rows.Count).End(xlUp).Row + 1)
End If
Next x
End With
End Sub

 

Helaas kom ik er dus in m'n eentje echt niet uit, hulp zou zeer worden gewaardeerd want weet niet meer wat te doen!

Ik moet dit namelijk ook gaan maken voor een template draaiboek en een beetje begrijpen.. 

 

Groetjes,

 

Dieke

 

Map111.xlsm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Enkele woordjes uitleg.

1. Zorg er steeds voor dat je invulblad het 1ste werkblad in je bestand is.

2. Vul je invulblad volledig in alvorens de macro te starten.

3. Om typfouten in bladnamen of ontbrekende werkbladen te vermijden worden eerst alle werkbladen (buiten het invulblad) verwijderd.

4. Aan de hand van unieke locaties in kolom 4 worden de nieuwe werkbladen aangemaakt.

5. Alle ingevulde rijen worden automatisch verdeelt over de aangemaakte werkbladen.

Map111_ba.xlsm

aangepast door bakerman
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.