Ga naar inhoud

Hoog processorgebruik, trage opstart


wout10

Aanbevolen berichten

11 minuten geleden, Leono zei:

Voor Chrome is dit normaal. Vaak zijn het nog veel meer identieke processen, zelfs al heb je maar één tabblad open staan.

Klopt. was ik vergeten te zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

2 uren geleden, wout10 zei:

in mijn taakbeheer zie ik dat het 50% processorgebruik integraal gaat naar één "svchost.exe" proces.

Dan moet dat proces enige tijd na de opstart van de computer ophouden. Volg dat maar eens op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, wout10 zei:

wat is "enige tijd" ongeveer? 

Dat is van meerdere factoren afhankelijk, zoals bv de snelheid van de Internet verbinding / rekenkracht van de processor / Snelheid en beschikbare grootte van het RAM geheugen, enz.

 

12 minuten geleden, wout10 zei:

Ik heb hem de laptop zo'n 15 min lang gewoon laten draaien (na opstart) zonder iets te doen maar dat proces blijft evenveel vragen van de processor.

Dat is dan naar mijn mening enkel nog aanvaardbaar als er naar Windows updates  wordt gezocht, gedownload of geïnstalleerd. En dat kun je zien bij 'Windows update'.

 

Herstart de computer eens i.p.v. af te sluiten en daarna opnieuw op te starten.

 

Gebruik je ooit CCleaner?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Droske,

 

die 15 min is na een herstart. Vanmorgen nog eens van nul opgestart en weer een 30min laten lopen. Hetzelfde scenario.

Ik zal vanavond nog eens goed kijken naar eventuele lopende windows updates. Het probleem is dat het processorgebruik nu al geruime tijd zo hoog ligt ( minstens enkele maanden, vanaf toen ben ik het beginnen in het oog te houden dus mogelijks nog langer) en dat er geen meldingen zijn van mislukte updates. Alles lijkt normaal te lopen, alleen traag. 

 

CC cleaner heb ik een paar maand geleden al gebruikt om hem proberen terug sneller te maken maar dat gaf weinig resultaat. Zal ik dat nog eens proberen?

 

Kan ik eens proberen om dat proces via taakbeheer te beëindigen om te kijken wat er gebeurt of is dat niet aangeraden?

 

Bedankt

Groet

Wout

Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden, wout10 zei:

Vanmorgen nog eens van nul opgestart

 

11 uren geleden, droske zei:

Herstart de computer eens i.p.v. af te sluiten en daarna opnieuw op te starten.

 

Dus herstarten en niet afsluiten om dan opnieuw op te starten. Omdat het probleem al zo lang aansleept zal dit nu ook niet tot een oplossing leiden maar het is aanbevolen om dat toch zo nu en dan eens te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, wout10 zei:

CC cleaner heb ik een paar maand geleden al gebruikt om hem proberen terug sneller te maken maar dat gaf weinig resultaat. Zal ik dat nog eens proberen?

 

CCleaner is zeer betrouwbaar maar je mag er geen wonderen van verwachten. Vergeet de register functie niet.

Gebruik buiten CCleaner geen andere cleaners!!! Ze doen meestal meer kwaad dan goed.

 

Ik vond DIT nog. Op één of ander forum had iemand een goed resultaat met methode 1. Maar je weet dat je voorzichtig moet zijn met wijzigingen door te voeren in het register. Vooraf altijd een registerbackup maken of een systeemherstelpunt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.