Ga naar inhoud

Hoog processorgebruik, trage opstart


wout10

Aanbevolen berichten

CC cleaner laten draaien ook op register gezocht, wel wat rommel eruit kunnen gooien.

Verder via taakbeheer het proces scvhost.exe geselecteerd en naar de services ervan gegaan. Eén van die services is inderdaad windows update. Als ik die uitschakel, valt het processorgebruik terug (ongeveer 1à2%). Dus het systeem is inderdaad ergens een het updaten. Ik vind alleen niet waar en hoe ik dat dan kan uitschakelen. Ik heb al bij windows update gekeken maar daar zie ik niets vreemds. Ik heb er een printscreen van gemaakt in bijlage. Alvast bedankt voor bijkomende suggesties.

 

windows update.pdf

 

De link die je opgaf droske verwijst naar een manier om windows 10 aan te pakken voor dit probleem. Klopt dat?

 

groeten

Wouter

aangepast door wout10
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

5 minuten geleden, wout10 zei:

De link die je opgaf droske verwijst naar een manier om windows 10 aan te pakken voor dit probleem. Klopt dat?

 

Ja, maar doe eerst dit eens.

 

Ga eens naar Windows update / Instellingen wijzigen.

Kijk eens of je Aanbevolen updates... aangevinkt hebt. Zo neen, doe dat eens.

Zet Windows update ook op Naar updates zoeken maar laat mij bepalen of ik ze wil downloaden en installeren. Staat mogelijk nu nog op Automatisch...

 

Laat eens weten of je instellingen zo al stonden of niet.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Droske,

het lijkt erop dat ik een verouderde windows update agent had die updates tegenhield of sterk vertraagde. Na wat zoeken kwam ik volgende tip tegen die bij mij heeft geholpen: https://www.gratissoftwaresite.nl/trage-windows-update-werkt-niet-weer-repareren-snelle-updates-windows-7-kb3172605 Na het installeren van de nieuwe agent, kreeg ik onmiddellijk een 20 tal updates te verwerken. Het processorgebruik is inmiddels normaal. (1-5%). Ik ga nog even afwachten hoe de laptop nu opstart en of hij nog traag loopt. Heb nu even geen tijd daarvoor.

 

reeds erg bedankt aan iedereen om me te helpen!

 

fijn weekend

Wout

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi zo. :top:

 

Het ontbreken daarvan is er inderdaad vaak de oorzaak van dat Windows update in de problemen zit. Ik was verkeerdelijk  in de veronderstelling dat ik je die eerder in dit onderwerp al had aangeboden maar bij nazicht is dat niet het geval geweest. Blijkbaar ben ik een beetje in de ware geweest met een vergelijkbaar onderwerp elders op de forum.

Sorry hoor.

Het zal een stuk prettiger werken zijn met je pc nu kweezie wabbit die ook nog eens voor u opgekuist heeft. Houden zo!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.