Ga naar inhoud

DATUMVERSCHIL seconden in plaats van dag


MDanny

Aanbevolen berichten

Goedemorgen,

 

Ik probeer een DATUMVERSCHIL formule die het aantal dagen telt [ ALS(EN(S5="Retour";F5>0);DATUMVERSCHIL(F5;VANDAAG();"d");"")))) ] te verfijnen naar vanaf aantal seconden.

Vervolgens bij 60 seconden wordt het dan 1 minuut en 1sec en zo optellend tot 1(jaar):5(maanden):4(dagen):6(uur):40(minuten):30(seconden).

Maar in de cel moet dan wel alleen de getal waarde komen dus: 1:5:4:6:40:30. ( voorbeeld tijd`s aanduiding ! )

 

Ik gebruik als test deze formule: =ALS(EN(S5="Retour";F5>0);DATUMVERSCHIL(F5;VANDAAG();"y")&DATUMVERSCHIL(F5;VANDAAG();"ym")&DATUMVERSCHIL(F5;VANDAAG();"md")&DATUMVERSCHIL(F5;VANDAAG();"y")&DATUMVERSCHIL(F5;VANDAAG();"ym")&DATUMVERSCHIL(F5;VANDAAG();"md")&DATUMVERSCHIL(F5;VANDAAG();"u:mm:ss"))

 

Ik krijg geen fout meldingen alleen verschijnt er in de doel cel de melding : #GETAL!

 

Gezien ik verder geen verkeerde fout meldingen in de formule zelf krijg weet ik even niet wat te  doen en aan te passen om vervolgens de tijd waarde als 1:5:4:6:40:30 te krijgen.

Cel eigenschap aanpassen werkt ook niet.

Graag a.u.b. advies om voor bovenstaande de juiste waarde te verkrijgen.

Bedankt alvast voor de hulp.

 

groet,

 

Danny

Dannytest2.xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste popipipo,

 

Bedankt voor je duidelijke uitleg, ik had daar zelf niet bij stil gestaan.

Was ook geen urgent iets.

 

Maar weet jij toevallig waarom deze formule : =ALS('2019'!U5<>"";'2019'!U5;ALS('2018'!U5<>"";'2018'!U5;ALS('2017'!U5<>"";'2017'!U5;ALS('2016'!U5<>"";'2016'!U5;""))))

 

Alleen werkt met getallen die mee veranderen en niet met cellen met tekst die mee moeten veranderen?

Ben al de hele dag aan het zoeken op google maar kom er niet uit.

Bedankt alvast!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor alle andere kolommen is dat de bedoeling i.v.m. getallen invoer maar voor de S kolom moet er wel van 2016 oplopend gelezen worden.

Dus eigenlijk moet ik voor die kolom een uitzondering maken en de formule wel van voor naar achteren laten lezen in plaats van achteren naar voren?

Ik ga het even testen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, MDanny zei:

Voor alle andere kolommen is dat de bedoeling i.v.m. getallen invoer maar voor de S kolom moet er wel van 2016 oplopend gelezen worden.

Dus eigenlijk moet ik voor die kolom een uitzondering maken en de formule wel van voor naar achteren laten lezen in plaats van achteren naar voren?

Ik ga het even testen.

 

 

Nee dat werkt ook niet

Heb nu: =ALS('2016'!S5<>"";'2016'!S5;ALS('2017'!S5<>"";'2017'!S5;ALS('2018'!S5<>"";'2018'!S5;ALS('2019'!S5<>"";'2019'!S5;""))))

 

Maar hij leest alleen 2016 . Zodra je een waarde invoerd in een ander jaar tal verspringt de retour waarde niet op uit.

De oplopende jaren moeten altijd overrulend zijn.

Ik laat het erbij !

Ik gebruik wel gewoon voor kolom S in 2016 de formule ='2016'!S5   en die trek ik wel naar beneden door en pas dat gewoon elk jaar opnieuw even aan.

2017 zitten we al bijna in dus geen probleem.

De getallen zijn het belangrijks zodat ik een aparte sheet heb die ik los kan bewerken en op alfabetische volgorde per kolom kan aanpassen zonder dat sheet 2016 t/m 2017 door elkaar gegooid wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan eventueel de formules in de S kolommen aanpassen zodat er bij geen datum invoer ook in de S kolom geen waarde komt te staan maar gewoon blanco blijft.

Dus als er pas per jaar uitgaande en ingaande datum worden ingevoerd dan dan pas de waarde retour of uit in de cel wordt weergegeven.

Maar dan ben ik bang dat ik de formule in de S kolom verknoei en dan red ik mijn deadline helemaal niet meer.

Ik laat het wel zo, ga nu data invoeren en de boel afronden en in gebruik nemen per januari.

Otherwise im in a world of shit...:blush:

 

:thankyou-bor:

 

Groet

 

Danny

Link naar reactie
Delen op andere sites

=IF(COUNT(E5;F5;H5;I5;M5;N5;P5;Q5)=0;"";IF(Q5>0;"Retour";IF(P5>0;"Uit";IF(N5>0;"Retour";IF(M5>0;"Uit";IF(I5>0;"Retour";IF(H5>0;"Uit";IF(F5>0;"Retour";IF(E5>0;"Uit";IF(P5="";"Retour";IF(M5="";"Retour";IF(H5="";"Retour";IF(E5="";"Retour";"")))))))))))))

 

Probeer het eens met deze aangepaste formule.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.