Ga naar inhoud

back up van documenten enz. van laptop naar laptop


Gast

Aanbevolen berichten

Misschien ook vergeten Recovery media te maken vlak nadat je de pc gekocht hebt. Dat valt wel vaker voor omdat men graag meteen aan de slag gaat zonder de handleiding te lezen.

Recovery media zijn een extra troef wanneer ja naar fabrieksinstelling wil terugkeren. Ook het maken van systeembackups aan de hand van externe software is een must.

 

Nu die laptop nog onder garantie is denk ik dat het verstandiger is dat je het probleem eerst eens bij je winkelier aankaart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Screen Shot 01-06-17 at 09.39 PM.PNGAls gij  het nog snapt. Ik steek dan toch nog maar eens die externe harde schijf in de laptop, verschijnt toch wel die schijf zeker op het scherm. Plus heb een back up gemaakt met aomei back up en documenten kunnen back uppen en terug zetten..........

Screen Shot 01-06-17 at 09.40 PM.PNG

Screen Shot 01-06-17 at 09.41 PM 001.PNG

Screen Shot 01-06-17 at 09.41 PM.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oeps, blijkbaar was tekst weg. Ik stak zonet nog maar eens die externe harde schijf via usb in de laptop. Verschijnt die toch wel zeker op scherm. Heb dan een back up proberen te maken, lukte ook. Kunt gij nog volgen, ik dus niet. Misschien nu de volgende dagen in de gaten houden of hij het blijft doen en mocht dit niet het geval zijn inderdaad computer winkel contacteren in verband met garantie periode ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, justy zei:

Kunt gij nog volgen, ik dus niet.

Ja, nu wel denk ik.

Ik zie een pop-up venstertje van BullGuard waaruit blijkt dat die de E partitie van je externe harde schijf scant. Ik vermoed dat er in Bullgard is ingesteld dat die externe USB-media bij aansluiting moet scannen. Die scantaak heeft bijna zeker voor het gestelde probleem gezorgd. Ook al schakel je de actieve beveiliging van BullGuard uit, ingestelde taken worden toch uitgevoerd. Zolang die scan duurt heb je geen toegang tot de partities van die schijf. Die groene voortgangsbalk verklaarde de poging van Windows om toegang te krijgen tot die ext. HDD.

Nu zie ik ook de link naar die foutmelding van BullGuard die je eerder in een afbeelding toonde.

Als je de inhoud van die schijf vertrouwt, dan schakel je die scantaak in BullGuard beter uit.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus anders gesteld. Heb ik dit nog voor, ik doe van deze laptop Bullguard af, zet er Norton op en het probleem zou zich niet meer mogen voordoen (los van de optie die jij voorsteld). Op andere laptop heb ik dit nooit voorgehad. Daar zou hij dan hoogstens eventueel dezelfde problemen beginnen kunnen geven. De moeite wel eens om uit te proberen. Er is dan eigenlijk nog wel met het probleem van die Recovery. Ik kan inderdaad via Toshiba Recovery Tool dvd's branden om op te starten. Zal dat dus ook doen. Had wel al usb stick aangemaakt en die werkte wel om via usb op te starten  (tool van Windows 10 zelf). En nu komt het:)......er had mij al iemand gezegd dat ge dergelijke tools beter  op schijf brandt dan op usb stick als ge een dvd brander op laptop staan hebt. Ik weet wel niet of hij daarmee bedoelde dat je Uw bios opstartgedeelte dan met rust kunt laten en eventueel toch snelle opstart kunt aanvinken in Windows (zie één van mijn vorige topics)

Link naar reactie
Delen op andere sites

In uw plaats zou ik gewoon die automatische scantaak voor externe USB-media uitschakelen. Ik heb Panda Free staan en die lost dat anders op. Telkens wanneer een USB medium aangesloten wordt krijg je bv via een pop-up de vraag of je dat medium al dan niet wil scannen. Enkel wanneer een USB medium gekoppeld wordt dat van iemand anders komt, laat ik dat scannen alvorens er gebruik van te maken.

 

3 uren geleden, justy zei:

Ik kan inderdaad via Toshiba Recovery Tool dvd's branden om op te starten. Zal dat dus ook doen.

Hopelijk werkt dat nog nadat die upgrade naar Windows 10 is uitgevoerd. Niet geschoten is zeker mis hé. Laat ons het resultaat weten.

Hiervoor gebruik ik, uit gewoonte, nog altijd DVD's.

 

3 uren geleden, justy zei:

En nu komt het:)......er had mij al iemand gezegd dat ge dergelijke tools beter  op schijf brandt dan op usb stick als ge een dvd brander op laptop staan hebt. Ik weet wel niet of hij daarmee bedoelde dat je Uw bios opstartgedeelte dan met rust kunt laten en eventueel toch snelle opstart kunt aanvinken in Windows (zie één van mijn vorige topics)

Ik werk bij voorkeur met USB-stick. Voor die zeldzame keer dat je via USB moet opstarten schakel ik de snelle opstart nooit uit. Bij pc's met een klassieke (Legacy) BIOS is helemaal niet moeilijk om de opstartvolgorde even aan te passen. Dat ligt iets moeilijk bij een UEFI bios, vooral omdat ze erg verschillen van merk tot merk. Bij de meest recente UEFI's is dat 'probleem' al verholpen heb ik ergens gelezen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.