Ga naar inhoud

back up van documenten enz. van laptop naar laptop


Gast

Aanbevolen berichten

Ik had back up gemaakt van laptop met harde schijf naar externe harde schijf en wou documenten, foto's, downloads overzetten naar laptop met ssd. Blijkbaar probleem want laptop met ssd herkent externe harde schijf niet, blijft steken op eind groen balkje. Heb het dan maar via usb stick gedaan. Maar ik dacht dat dit ook mogelijk moest zijn rechtstreeks van die harde schijf, of zie ik dit verkeerd ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan zeker, maar wanneer je een extern apparaat voor het eerst aan een pc koppelt dan installeert Windows eerst de driver van dat apparaat. Je moet dus wachten totdat die driver is geïnstalleerd alvorens het apparaat kan gebruikt worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, maar het probleem is dat hij deze driver niet installeert op laptop ssd. Externe harde schijf noemt WD Elements   3209G    MDL WD10000EB035-01. Bij de eerste aansluiting wou hij wel het stuurprogramma installeren maar het voortzettings groene balkje zeg maar bleefop zo'n 90 procent steken.........Na meer dan een uur dan maar afgekoppeld en laptop afgesloten. Nu komt bij inpluggen harde schijf geen opmerking meer dat externe harde schijf aangesloten is, je kunt wel de partites zien maar ook al je die aanklikt loopt groene balkje bovenaan tot zo'n 90 % en gebeurt er niks meer

Screen Shot 01-04-17 at 06.29 PM.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, justy zei:

Ik had back up gemaakt van laptop met harde schijf naar externe harde schijf

 

Koppel die ext. hdd eens terug aan deze laptop. Kun je de inhoud dan benaderen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bedoelt laptop met zelf harde schijf en geen ssd ? Ja, daar kan ik alles benaderen. Het rare is dat na nu zowat een uur op ssd laptop bezig geweest te zijn met externe schijf aangesloten inhoud wel plots te voorschijn kwam. Werd dan gescand door Bullguard. Op andere laptop waar alles wel op werkt staat Norton. Anderzijds als ik Bullguard uitschakel en ik steek externe harde schijf er terug in krijg ik identiek hetzelfde probleem, geen aanwijzing dat er een extern apparaat aan toegevoegd is

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rechts onderaan,systeemvak, veilig verwijderen aanklikken en dan eventjes wachten en ontkoppelen. Probleem begon eigenlijk al bij aansluiten externe hard disk op sdd laptop eerste keer .Gaf zoals eerder aangegeven bestuursprogramma installeren, alleen bleef het blijkbaar hangen helemaal op het einde. Kon dan niets anders meer dan laptop afsluiten via knop laptop, via touchpad lukte het niet omdat cursor enz niet meer werkte, afsluiten duurde trouwens lang. Kreeg ook vermelding dat pc niet meer werkte.......

Link naar reactie
Delen op andere sites

:(

Je bent niet de enige die ik op dit ogenblik tracht te helpen en omdat ik altijd zo snel mogelijk wil antwoorden kan me zo iets ontgaan dat zul je wel kunnen begrijpen denk ik.

Die ext. hdd zou probleemloos door je (SSD)laptop moeten kunnen geïnstalleerd en gelezen worden.

We spitsen ons nu dus toe op je laptop met SSD schijf.

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

 

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

 

Speccy.PNG

 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is, selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

aangepast door droske
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.