Ga naar inhoud

Program files verplaatsen naar D:schijf


Jens26

Aanbevolen berichten

Ik heb net een nieuwe laptop aangeschaft met een SSD (C: schijf) en HDD (D: schijf), mijn SSD stond eerst als primair ingesteld maar dit heb ik ondertussen al veranderd. 

Als ik nu een programma wil installeren op de D: schijf zoals Origin krijg ik een foutmelding, als ik dit op de C: scijf probeer lukt dit wel meteen. Mijn vraag is dus hoe kan ik mijn Program files verplaatsen naar mijn HDD? Of een extra Program files map op de HDD plaatsen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Jens26 zei:

mijn SSD stond eerst als primair ingesteld maar dit heb ik ondertussen al veranderd. 

Waarom?

 

Programma's zou ik nu net wel op de SSD installeren. Ze starten sneller op en werken sneller. Je hebt er veel meer baat bij om je data naar de traditionele HDD te verplaatsen. Ik bedoel dan concreet dat je de locatie van je persoonlijke mappen naar de D: schijf verplaatst in een map die je naam draagt. Dat doe je ZO.

 

Heb je de SSD al optimaal ingesteld? Misschien heb je HIER wel wat aan.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Jens26 zei:

omdat ik momenteel nog maar 35GB vrij heb op mijn SSD van de 97,2 die ik kan gebruiken.

Al goed dat je dat opgemerkt hebt.:top:

 

35 GB vrije ruimte is echter voldoende voor die SSD. Als je de locatie van je data naar de traditionele HDD kunt verplaatsen dan blijf je voldoende vrije ruimte behouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het eens doorgelezen nu ik tijd heb en ik vind het nogal ingewikkeld. Het partioneren is dit echt nodig? Ik vind het zelf handiger dat ik gewoon 1 deel heb op men HDD zoals op men vorige laptop (die had wel maar 1 schijf). Ook heb ik origine geinstaleerd en een game met als gevolg dat deze game ook op de SSD staat nu en als ik deze verplaats hij gewoon niet meer werk. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Jens26 zei:

Het partioneren is dit echt nodig?

Neen, in uw geval zeker niet. Je hebt je SSD schijf (C:) waar Windows op staat en bij voorkeur ook je programma's en je hebt de traditionele harde schijf (D:) waar je dan je data op parkeert.

Voila, dat is alles.

1 uur terug, Jens26 zei:

Ook heb ik origine geinstaleerd en een game met als gevolg dat deze game ook op de SSD staat nu en als ik deze verplaats hij gewoon niet meer werk. 

Wat je met 'originele' bedoelt dat begrijp ik niet.

En een programma dat op de SSD is geïnstalleerd kun je pas op de HDD installeren nadat je het eerst via de normale procedure verwijderd hebt. Je mag enkel zelf aangemaakte mappen en bestanden verplaatsen op de gekende manier. Die staan immers gewoon in één van de submappen van je persoonlijke (account) map. Dus nooit zo maar bestanden die op de C: partitie staan verwijderen. Blijf dus al zeker weg uit de mappen Program Files, program files(x86) en Windows. Ik kan het niet genoeg benadrukken.

Wel kun je de submappen van je persoonlijke (account) map verplaatsen naar de D schijf verplaatsen. dat moet je dan doen op de wijze zoals 'menno schoone' beschrijft.

Op 7-1-2017 om 17:38, droske zei:

Ik bedoel dan concreet dat je de locatie van je persoonlijke mappen naar de D: schijf verplaatst in een map die je naam draagt. Dat doe je ZO.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7-1-2017 om 17:23, Jens26 zei:

Mijn vraag is dus hoe kan ik mijn Program files verplaatsen naar mijn HDD? Of een extra Program files map op de HDD plaatsen?

Zoals Droske al zegde: van allebei afblijven !

 

 

Op 7-1-2017 om 17:23, Jens26 zei:

Als ik nu een programma wil installeren op de D: schijf zoals Origin krijg ik een foutmelding

1. HOE wil je dat doen?

2. welke foutmelding krijg je?

 

Op 7-1-2017 om 17:38, droske zei:

Ik bedoel dan concreet dat je de locatie van je persoonlijke mappen naar de D: schijf verplaatst in een map die je naam draagt. Dat doe je ZO

Droske bedoelt hier: je kan beter je Mijn Documenten naar je D verplaatsen - meestal zetten mensen hun eigen bestanden daarin en die map kan dus behoorlijk groot worden.

Je kan die dus gewoon naar je D gaan verplaatsen (en néé: NIET met knippen en plakken: dit lukt hier niet op die manier bij - zie daarvoor naar zijn link onder het woordje ZO

 

1 uur terug, droske zei:

Wat je met 'originele' bedoelt dat begrijp ik niet.

Staat hier : http://www.pc-helpforum.be/topic/65576-program-files-verplaatsen-naar-dschijf/ -  blijkbaar een programma/spel ('k ken het ook nie

 

2 uren geleden, Jens26 zei:

een game met als gevolg dat deze game ook op de SSD staat nu en als ik deze verplaats hij gewoon niet meer werk

Logisch: als je iets installeert, maakt Windows een boel 'wegwijzertjes' in je register aan - en die verwijzen allemaal naar je spel op vb de C

Als je de files van het spel dan op je D zou zetten en je gaat je spel starten, dan zoekt windows naar het spel en dat staat (voor hem) nog altijd met die 'wegwijzertjes' naar je C - maar daar is je spel verdwenen en dus weet Windows niet meer wat te doen.

Zoals Droske al zei: het spel (of het programma) gewoon uninstallen en daarna op de andere schijf/partitie opnieuw installeren. Dan maakt Windows nieuwe registervermeldingen aan die dan wèl naar je juiste schijf gaan wijzen/door verbinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.