Ga naar inhoud

Wel wifi, internet valt onregelmatig weg. IK WORDT GEK


robbymontana

Aanbevolen berichten

- Al maanden kamp ik hiermee, heel onregelmatig valt internet compleet weg terwijl verbinding met router ok lijkt. De ene keer na 5 seconden, de andere keer na een uur, dan weer na enkele weken. Valt geen lijn in te trekken

- Zit aan mijn derde router. Iedere keer ik een andere installeer is het probleem voor onbepaalde tijd opgelost

- TP link router + Belkin USB wifi op Windows 10

- Reeds geprobeerd: de normale zaken zoals andere USB poortjes, heropstarten hardware, firewalls uitgezet, software geherinstalleerd, virusscan (leek het mee opgelost te zijn maar nu is het probleem weer terug), alleen noodzakelijke opstartprogramma's laten staan, etc.

- Raar genoeg krijg ik hem iedere keer wel weer aan de praat door allerlei gekke dingen te proberen: bv combinatie van andere usb poort + herinstalleren driver + router heropstarten + ... Maar het probleem blijft en ik ben er iedere keer uren zoet mee.

 

Nog andere info nodig?

Lijk me een probleem voor de echte kenners onder ons?

 

aangepast door robbymontana
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Robbymontana,

 

Ik ben geen kenner maar heb je al eens gekeken hoeveel andere routers er in de buurt staan en op welk kanaal deze allemaal uitzenden. Vaak kan het veranderen van het kanaal al heel veel schelen. Alsook de plaats van de router kan heel veel invloed hebben op de verbinding.

Een derde optie is je router om te zetten van 2.4g naar het 5g netwerk.

Vaak kan interventie van andere routers namelijk een probleem als die van  jou veroorzaken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.