Ga naar inhoud

Welkom op PC Helpforum!
PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen.

Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

Aanbevolen berichten

Dag allemaal

Onlangs kreeg ik de oude computer van mijn grootouders. Dit is een windows vista die nog perfect werkt. Maar wanneer ik thuis ben kan ik niet met de wifi connecteren(ik ben verbonden met het netwerk maar kan niet gaan surfen op internet) . Mijn internet zelf werkt wel maar er is een probleem dat ik niet kan vinden. Als ik bij mijn grootouders ben kan ik wel gewoon op internet surfen. Volgens mij is dit iets met een IP-adres en een beveiliging maar ik weet niet wat. Weet iemand wat dit probleem zou kunnen zijn en hoe ik dit kan oplossen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Open cmd of opdrachtprompt als administrator 
Kopieer onderstaande tekst en plak het achter > 

netcfg -d 

Herstart de pc of laptop en nar opstart zal je wifi opnieuw paswoord moeten geven. 

Indien dan nog steeds niet werk zou ik SSID naam van de router een nieuwe naam geven. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

• Welkom op PC Helpforum

• Leden statistieken

• Aantal leden
      39.784
    • Meeste online
      1.765

Nieuwste lid
    Lynntje
    Registratiedatum
  • Gerelateerde inhoud

• Door Jensens
      Ik heb wat problemen met mijn ethernet verbinding, deze valt af en toe weg(de kabel is redelijk lang wat wel eens de oorzaak kan zijn). Dus bij deze mijn vraag als het mogelijk is om wifi en ethernet te combineren zodat bij het uitvallen van mijn ethernet direct wifi overschakelt voor de 30sec dat deze wegvalt. Windows doet dit automatisch maar veel te traag.
    • Door Vanessa_DB
      Beste iedereen,

Ik ben sinds jaren klant bij Telenet en had volgende opstelling :

Inkomend internet op Telenet router (WiFi & interne ip adressen 192.168.0.***) --> HP ProCurveSwitch --> |1 kabel door de muren| --> mini switch --> 1) eigen Linksys router (WiFi & interne ip --> 10.z.y.*** )
                                                                                                                                                                                                                                     2) digicorder Telenet
                                                                                                                                                                                                                                     3) Smart TV

De HP switch is er gekomen omdat vanaf de plaats waar de Telenet lijn binnenkomt en dus de router staat, ook nog andere toestellen staan die internet / connectie naar buiten/binnen nodig hebben. (o.a. een NVR toestel). Vanuit die plaats (dus vanaf de HP switch) is er slechts 1 netwerkkabel die naar de plaats loopt waar de digicorder en (Smart) TV en Linksys router staan. Op die plaats wordt die kabel aan een kleine 5-ports switch gehangen en vanaf die switch loopt één kabel naar de TV, één naar de digicorder en één naar de Linksys router. Blijkbaar was die kleine switch nodig omdat er anders niet van buitenaf aan de digicorder kon (Yello app ed.) ?!?

Hopelijk is de opstelling een beetje duidelijk. Alles werkte wel op die manier. De digicorder én de NVR waren vanop afstand bereikbaar.

Sinds vorige week heb ik nu ook Scarlet.

Nu zal je je wellicht afvragen waarom in hemelsnaam twee ??
      Wel, ik werk nu ook zeer regelmatig van thuis uit en mijn werkgever wou een aparte provider (verbruik, boekhoudkundig, ...). We hebben er dus voor gekozen om de huidige Telenet installatie te behouden voor het werkgedeelte en Scarlet erbij te nemen voor het privé-netwerk.

Op eerste zicht leek alles ook in orde toen de technieker vertrok.

Maar ... vanaf de volgende dag ondervond ik problemen ... 

Zeer traag netwerk. Nauwelijks of niet op WiFi netwerk (op eigen Linksys router) kunnen aanmelden. Digicorder én NVR niet meer bereikbaar van buiten uit. ...

De technieker van Scarlet heeft vanaf de Scarlet (Proximus) router een kabel ingeplugd in de HP ProCurve. De decoder van Scarlet staat in de ruimte waar ook de Telenet DigiCorder staat. Vanuit de mini switch loopt dus nu ook een kabel naar de Scarlet decoder. De opstelling is nu als volgt : 

Inkomend internet op Telenet router (WiFi & interne ip adressen 192.168.0.***) --> HP ProCurveSwitch -->
      Inkomend internet op Scarlet router  (Wifi & interne ip adressen 192.168.1.***) --> HP ProCurveSwitch -->

van daaruit dus                  |1 kabel door de muren| --> mini switch --> 1) eigen Linksys router (WiFi & interne ip --> 10.z.y.*** )
                                                                                                                                                         2) digicorder Telenet
                                                                                                                                                         3) Smart TV
                                                                                                                                                         4) decoder Scarlet

De wijziging is dus ook dat de eigen Linksys router nu een ip-adres van de Scarlet router (192.168.1.x) heeft gekregen ipv voorheen van de Telenet router (192.168.0.x). Voor het verdere interne netwerk blijft de Linksys via hetzelfde ip adres (10.z.y.***) bereikbaar.

Kortom, er komen twee internetverbindingen (Telenet & Scarlet) binnen op de desbetreffende routers die beiden via een LAN poort en kabel verbonden zijn met de HP ProCurve Switch.
      Vanaf de HP Procurve Switch lopen netwerkkabels naar andere toestellen in deze ruimte (zoals de NVR) én ook één kabel naar de andere ruimte waarin de Telenet Digicorder, Scarlet decoder, Smart TV en Linksys router staan.
      Op die Linksys router connecteren de prive toestellen (bv. pc's, portables en printer) meestal via de WiFi en die krijgen dus een 10.z.y.*** ip adres. 

Is dit nu een goede opstelling (volgens de technieker wel). Gezien de problemen denk ik echter van niet, maar waar ligt het probleem dan ?
      Is het omdat alles vanaf de HP ProCurve Switch slecht over één kabel moet naar de andere ruimte, of doordat er twee inkomende internetverbindingen op de HP ProCurve Switch zitten, of is het helemaal iets anders of ... ??? Hoe kan ik dit probleem opgelost krijgen ?

• Door Irene Legters
      Hoi allemaal,

Sinds kort kan ik plotseling geen verbinding meer maken met de Wi-Fi hier in huis. Via een internet kabel lukt het nog wel en ook wel via mijn telefoon, iPad en andere computers, dus het probleem ligt bij mijn laptop. Hij geeft het volgende aan: "Wi-Fi heeft geen geldige IP-configuratie". Ik heb aan de hand van andere fora al een aantal dingen geprobeerd, zoals het verwijderen van de Wi-Fi adapter en deze opnieuw installeren en meerdere opdrachten uitgevoerd via opdractprompt, bijvoorbeeld: 
      netsh.exe winsock reset catalog
      netsh int ipv4 reset reset.log
      netsh int ipv6 reset reset.log
      shutdown -r -t 0 -f )

dit heeft echter geen verschil gebracht.. Ik heb zo'n vermoeden dat het heeft gelegen aan een anti-virusprogramma dat ik een tijdje geleden had geïnstalleerd, echter heeft het verwijderen van alle anti-virusprogramma's ook geen verandering gegeven. Heeft iemand een idee wat ik zou kunnen doen om dit te kunnen herstellen? Mijn laatste redding is Windows helemaal opnieuw installeren, maar daar wacht ik liever nog even mee..

Alvast bedankt!
      Groetjes,
      Irene
    • Door indieke
      Hallo,

Ik zit nu een tijdje te sukkelen.  Opeens wou mijn computer niet meer verbinden met mijn router. Ik heb een andere verbinding, daar geen probleem, ook niet met de TP link van de router waar hij weigert te conecteren.

Ik heb alle soorten scans gedaan, CC cleaner, adware, Avast. deze laatste vond dat er een probleem was met de wifi kaart, en dat die dus inderdaad de router uitsloot.  Maar bood geen oplossing!
      Bijna een ganse dag kwijt en besloot dan maar een beperkte herinstalatie van windows 10 te doen (behoud dus van de gegevens, maar niet de geinstaleerde programmas).

Dit leek eerst te werken, maar dan begon het liedje opnieuw. Ik begrijp er niets van.  Heb dan maar een bestand bijgevoegd, misschien kunnen jullie helpen. Ik neem deze Acer Laptop, mee op reis, en moet zeker zijn dat die werkt!

Bedankt voor de hulp!
      log.txt
    • Door GwenQ
      Hoi, ik geraak niet meer op het internet met zowel mijn laptop, als mijn tablet. Ik krijg de melding: "Geen internet, beveiligd" en ben wel verbonden. Het lukt echter niet om een pagina te laden. 

Met mijn gsm kan ik wel op de WiFi. Deze post is daar het bewijs van. 

Het probleem doet zich voor in het kotgebouw. Er zijn andere studenten die wel op de WiFi kunnen met hun laptop. 

Ik heb de verbinding al eens verbroken, laptop opnieuw opgestart, netwerk vergeten, maar niks daarvan hielp. 

Nu weet ik het echt niet meer, want ik ben echt een leek op gebied van pc. 

Alvast bedankt! 
Logo

OVER ONS

PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

• Nieuwe aanmaken...