Ga naar inhoud

ethernet en wifi samen voor betere stabiliteit


Jensens

Aanbevolen berichten

Ik heb wat problemen met mijn ethernet verbinding, deze valt af en toe weg(de kabel is redelijk lang wat wel eens de oorzaak kan zijn). Dus bij deze mijn vraag als het mogelijk is om wifi en ethernet te combineren zodat bij het uitvallen van mijn ethernet direct wifi overschakelt voor de 30sec dat deze wegvalt. Windows doet dit automatisch maar veel te traag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 22
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Redelijk lang moet minstens 100 Meter zijn bij cat 5e en als er nog een toestel tussen zit zoals switch kan nog een pak verder.

Ik denk niet dat dit de oorzaak is.

Schakel wifi altijd uit als je met netwerkkabel werkt.

In Windows is dat niet mogelijk wel in Linux maar dat zijn twee verschillende verbindingen.

Uiteindelijk kan je met 1 verbinding op internet.

 

Waarschijnlijk is foutieve opstelling de oorzaak.

Werk je soms met 2 routers?

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze onderstaande afbeelding stel je in door in de eigenschappen van je (draadloze) netwerkkaart te dubbelklikken op Internet Protocol Versie 4 (TCP/IPv4). Bij DNS server en standaard gateway vult u het IP adres van de router in.

 

Maar je moet aanpassen omdat je bij Proximus zit:

192.168.1.10

255.255.255.0

192.168.1.1

DNS = 1.1.1.1

 

Je kan daarna nog altijd terug op automatisch zetten.

 

Daarna nog eens ping -t 192.168.1.1

 

 

vast_ip_adres_instellen.png.2ecde9a902fafeac8b0007e7580939d5.png

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.