Ga naar inhoud

National Geographic Windows 95


cauc4asian

Aanbevolen berichten

  • 2 weken later...

Jonas,

 

De eerste CD is degene waarmee je het programma moet installeren. Het probleem is dat het een versie is van windows95 en dat wordt niet meer ondersteund door windows10. Spijtig want het gaat over de volledige collectie van NG met alle tijdschriften vanaf 1888 tot 1995.

 

Groetjes

 

Peter

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Bedankt voor uw berichtje, maar ik ben een leek in zulke zaken. Klinkt misschien stom, maar wat is een compatiliteitsmodus ? Mijn laptop heeft ook als moedertaal Engels (bewuste keuze daar ik constant in het buitenland heb gewerkt) en ik ben absoluut niet gewoon aan de nederlandse pc terminoligie. (file ipv bestand, pictures ipv foto's, enz)

 

 

Hartelijke groeten en een prettig weekend gewenst

Peter

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, Cauc4asian, 'k doe een poging:

" Met compatibiliteit in de informatica wordt de mate bedoeld waarin programma's of software samenwerken. Wanneer een programma niet compatibel is met bepaalde software, zoals een besturingssysteem, zal het programma niet werken op dat besturingssysteem "

Jouw programma is dus niet meer compatibel met Windows 10.

 

Ik ga voor het volgende er even van uit dat je het programma nog wel kan installeren, maar als je het wil laten werken, werkt het niet:

 

Zoek dan in verkenner de exe van het programma op en klik er rechts op en zoek naar een verwijzing met 'compatibility' of zo iets.

In het Nederlands: Plaatje.jpg.ac8aa96d922f54949d7295a29287e6d0.jpg

 

Klik daar op - Windows gaat dan compatibiliteitsproblemen nakijken:

Plaatje.jpg.a0394e9054b1e22c14b81797545b091a.jpg

 

Eenmaal dit gedaan krijg je dit venster  met twee mogelijkheden

Plaatje.jpg.214fc23fe78431b31fc08fc0b1bbf47a.jpg

 

Probeer eerst de bovenste uit en kijk of het werkt.

 

Werkt het niet, ga dan naar de tweede optie en daar krijg je deze keuzes:

 

Plaatje.jpg.9ec7338322b1662b7a2ebc70b8f81184.jpg

 

Eerste optie: iets in de aard van: the program did work in older versions of Windows but can't be installed or doesn't run

 

Klik daar dan op en je krijgt een venster waar je een oudere versie van Windows kan uitkiezen.

 

Ik was zelf net even de weg gegaan en merk dat de oudste versies Vista en XP zijn en dat de 95 er niet meer bij staat.

Probeer dan even die twee - kijk of je het aan de praat krijgt en kies een derde keer desnoods voor Ik weet het niet.

 

Moest je het zelfs niet kunnen installeren, dan volg je met de exe op je CD  dezelfde weg en probeert of je het kan installeren of niet.

 

Daarstraks was mijn eurootje niet gevallen dat 95 (heb ik zelf nog mee gewerkt) al wel héél lang geleden is - en dit brengt me bij de vraag: je hebt die cd's toch nog wel eens nà windows 95 bekeken? (en dan heb je misschien direct een antwoord op welke windowsversie je hiervoor moet kiezen?)

 

'k hoop dat het je lukt.

 

(nog vragen: laat maar komen hé)

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.