Ga naar inhoud

National Geographic Windows 95


cauc4asian

Aanbevolen berichten

  • 2 weken later...

Jonas,

 

De eerste CD is degene waarmee je het programma moet installeren. Het probleem is dat het een versie is van windows95 en dat wordt niet meer ondersteund door windows10. Spijtig want het gaat over de volledige collectie van NG met alle tijdschriften vanaf 1888 tot 1995.

 

Groetjes

 

Peter

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Bedankt voor uw berichtje, maar ik ben een leek in zulke zaken. Klinkt misschien stom, maar wat is een compatiliteitsmodus ? Mijn laptop heeft ook als moedertaal Engels (bewuste keuze daar ik constant in het buitenland heb gewerkt) en ik ben absoluut niet gewoon aan de nederlandse pc terminoligie. (file ipv bestand, pictures ipv foto's, enz)

 

 

Hartelijke groeten en een prettig weekend gewenst

Peter

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, Cauc4asian, 'k doe een poging:

" Met compatibiliteit in de informatica wordt de mate bedoeld waarin programma's of software samenwerken. Wanneer een programma niet compatibel is met bepaalde software, zoals een besturingssysteem, zal het programma niet werken op dat besturingssysteem "

Jouw programma is dus niet meer compatibel met Windows 10.

 

Ik ga voor het volgende er even van uit dat je het programma nog wel kan installeren, maar als je het wil laten werken, werkt het niet:

 

Zoek dan in verkenner de exe van het programma op en klik er rechts op en zoek naar een verwijzing met 'compatibility' of zo iets.

In het Nederlands: Plaatje.jpg.ac8aa96d922f54949d7295a29287e6d0.jpg

 

Klik daar op - Windows gaat dan compatibiliteitsproblemen nakijken:

Plaatje.jpg.a0394e9054b1e22c14b81797545b091a.jpg

 

Eenmaal dit gedaan krijg je dit venster  met twee mogelijkheden

Plaatje.jpg.214fc23fe78431b31fc08fc0b1bbf47a.jpg

 

Probeer eerst de bovenste uit en kijk of het werkt.

 

Werkt het niet, ga dan naar de tweede optie en daar krijg je deze keuzes: