Ga naar inhoud

Kopieren van de ene externe hd na andere


STYLUS3530

Aanbevolen berichten

Hello Folks

 

Ik heb een USB 3.0 HD van 1TB en wil nu de bestanden van deze integraal naar een nieuwe kopieren, nu is het zo dat ik telkens opnieuw moet bevestigen of ik de files op de oude HD wil wissen, of de bestandsnamen en dergelijke moeten behouden worden. Bestaat er een mogelijkheid dat ik dit opstart en het programma de rest doet? Mij OS is trouwens Windows 10 Home.

 

Alvast hartelijk bedankt

 

STYLUS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben echt een fan van windows 7 maar ik ben er bijna wel zeker van dat dat de volgende instellingen ook bij windows 10 van toepassing zullen zijn.

De prullenbak > rechtermuisklik icoon prullenbak > eigenschappen en daar is 1 van de instellingen: elke keer bevestiging vragen voor verwijderen. Als je het ontvinkt dan krijg je die vervelende vraag niet meer "weet je het zeker dat je dit wil verwijderen" 

Zelf staat mijn prullenbak instelling zo ingesteld dat ie geen bevestiging vraagt en dat weg ook weg is dus niks in mijn prullenbak gooien maar gewoon gelijk van mijn hdd af.

Dan wil ik nog een tip geven over je muis instelling om het geheel wat makkelijker te maken. Configuratiescherm (uiterlijk heb ik niet de default instelling "category" maar gewoon icoontjes) naar muis instellingen daar tabblad muis optie's en daar aanvinken dat het pijltje naar de default button in een dialoog box springt recht onder ff op toepassen en op oké.

oké wat betekend dit voor je muispijltje??

ik weet niet of windows 10 rechts onder een icoontje heeft van je geluidsvolume maar ga ik er ff van uit dat ie dat heeft dan met muispijltje rechtermuisklik > (nu zou je al verschil moeten merken) maar nu we hier toch zijn is het misschien een idee om het vinkje weg te halen bij windows startup sound (eindelijk rust met opstarten) 

ik ga ervan uit dat je vraag met betrekking tot het dialoog venster die elke keer om bevesiging vraagt bij het verwijderen van folders.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

't is niet echt duidelijk:

- je wilt bestanden van de usb-3 schijf integraal naar 'een nieuwe' kopiëren.... 

- die 'nieuwe' is kennelijk een 'oude hdd' waar nog bestanden opstaan?

- en dat zijn dus kennelijk bestanden die ook op die usb3-disk staan ?

wat is dan het doel van deze actie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5-2-2017 om 07:07, Abstraks zei:

Ik ben echt een fan van windows 7 maar ik ben er bijna wel zeker van dat dat de volgende instellingen ook bij windows 10 van toepassing zullen zijn.

De prullenbak > rechtermuisklik icoon prullenbak > eigenschappen en daar is 1 van de instellingen: elke keer bevestiging vragen voor verwijderen. Als je het ontvinkt dan krijg je die vervelende vraag niet meer "weet je het zeker dat je dit wil verwijderen" 

Zelf staat mijn prullenbak instelling zo ingesteld dat ie geen bevestiging vraagt en dat weg ook weg is dus niks in mijn prullenbak gooien maar gewoon gelijk van mijn hdd af.

Dan wil ik nog een tip geven over je muis instelling om het geheel wat makkelijker te maken. Configuratiescherm (uiterlijk heb ik niet de default instelling "category" maar gewoon icoontjes) naar muis instellingen daar tabblad muis optie's en daar aanvinken dat het pijltje naar de default button in een dialoog box springt recht onder ff op toepassen en op oké.

oké wat betekend dit voor je muispijltje??

ik weet niet of windows 10 rechts onder een icoontje heeft van je geluidsvolume maar ga ik er ff van uit dat ie dat heeft dan met muispijltje rechtermuisklik > (nu zou je al verschil moeten merken) maar nu we hier toch zijn is het misschien een idee om het vinkje weg te halen bij windows startup sound (eindelijk rust met opstarten) 

ik ga ervan uit dat je vraag met betrekking tot het dialoog venster die elke keer om bevesiging vraagt bij het verwijderen van folders.

 

Ik zal dit eens proberen na donderdag.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, falstring zei:

't is niet echt duidelijk:

- je wilt bestanden van de usb-3 schijf integraal naar 'een nieuwe' kopiëren.... 

- die 'nieuwe' is kennelijk een 'oude hdd' waar nog bestanden opstaan?

- en dat zijn dus kennelijk bestanden die ook op die usb3-disk staan ?

wat is dan het doel van deze actie?

Eigenlijk is het heel eenvoudig: Ik heb dus een 2TB schijf gekocht dewelke ik thuis ga laten, de 1 TB schijf wil ik gebruiken op verplaatsingen en dus moet ze leeg gemaakt worden, m.a.w., alles wat op de 1TB schijf staat moet gewoon file/file naar de 2TB schijf gekopieerd worden.

Vroeger heb ik eens iets gelijkaardigs gedaan, met behulp van een opstartschijf, waar een soort van beperkte Windows of Linux opstond en tevens stond er een soort van Norton Commander of Total Commander op. Het is natuurlijk zo dat zoals gewoonlijk dit schijfje nergens meer te vinden is. Zelf denk ik dat dit misschien de eenvoudigste oplossing zou zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.