Ga naar inhoud

Explorer scherm is wazig


james48

Aanbevolen berichten

Hallo, sinds een week is mijn (Windows 10) Explorer scherm erg wazig geworden, de contouren van de Search box  zijn bijna niet meer te zien, ook na het openen van een screenshots scherm zijn de kleine screenshots minder scherp. Ik moest in Flightsimulator een keer op Alt-Enter drukken en erg vreemd, maar vanaf toen is het ontstaan? Daarna heb ik in Flightsimulator opnieuw een paar keer op alt-Enter gedrukt maar nu zonder effect. Hopelijk is er ergens een instelling om het weer te verbeteren?

aangepast door james48
Link naar reactie
Delen op andere sites

Twee mogelijkheden waar ik even aan denk:

 

> herstelpunt terugzetten van voor het gebeuren (als dit een optie is)

> kijken of het met cleartype opgelost kan worden  (windowstoets, typ in Cleartype en zo verder)  - maak toch maar eerst even een herstelpunt aan als je dit uitprobeert)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Passer bedankt, terugzetten is in mijn geval geen optie meer en ik heb het al geprobeerd met Cleartype, maar ook daar geen verbetering. Ik heb precies hetzelfde gehad na de installatie van Windows 10, maar toen is het later weer goed gekomen, ik weet helaas niet waarom...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die vraag stelde ik je omdat - als je het zowat 'overal' - hebt, ik zat te denken aan de instellingen van je scherm of aan de drivers van je videokaart.

(maar van hardware ken ik te weinig, dan moeten anderen te hulp snellen :) )

 

Moest je een desktop hebben, bestaat er ook nog een kans dat het aan de verbinding ligt en zou je eens kunnen proberen met de verbindingskabel van je videokaart te unpluggen en terug in te steken - idem voor de kabel van je kast naar je monitor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

" zou je eens kunnen proberen met de verbindingskabel van je videokaart te unpluggen en terug in te steken - idem voor de kabel van je kast naar je monitor.  "

Beste Passer, ik heb de desktop computer geopend en de verbindingskabel van mijn grafische kaart los en opnieuw vastgemaakt, en ook de verbindingen naar mijn 2 monitors los en vastgemaakt. En inderdaad, nu is het weer helder en strak.

Veel dank voor je belangstelling en hulp.

 

Explorer.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.