Ga naar inhoud

Windows update


agie

Aanbevolen berichten

De laatste dagen heb ik te maken met een "lange" windows update. Maar wanneer er uiteindelijk opnieuw een opstart volgt blijft deze hangen en door uiteindelijk de laptop aan /uit te zetten krijg ik een melding dat de laptop teruggezet wordt naar de vorige versie waarnaar er opnieuw de zelfde update volgen die zich weer niet laat installeren. Wat kan ik hier nog aan doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 121
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Probeer eens op te starten in de veilige modus. Lees HIER hoe je dat doet.

Probeer het met methode III. In de gewone veilige modus opstarten hé.

Als dat lukt, zet dan een systeemherstelpunt terug van een dat vóór dat het probleem begonnen is.

Dat doe je zo:

Klik met de rechter muisknop op START en kies Configuratiescherm.

Volg nu de procedure zoals HIER beschreven vanaf de derde afbeelding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar intussen heb ik de laptop weer opnieuw opgestart en volgen weer dezelfde update's waa daarnaar hetzelfde probleem zich voor doet. Is dit ook niet het geval als ik een systeemherstel doe? Volgen dan ook niet weer dezelfde update's waar de pc op vast loopt?  Of installeeren de update's daarnaar beter?

Bedankt voor je snelle reactie!:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, agie zei:

Volgen dan ook niet weer dezelfde update's waar de pc op vast loopt?  Of installeeren de update's daarnaar beter?

Dan volgen inderdaad opnieuw dezelfde updates doch mogelijk is er nu iets fout gelopen bij de installatie en blijf je daardoor in een loop.

Het zou kunnen dat na een terugkeer naar een systeemherstelpunt die updates zich wel goed installeren. Alles hangt af van de oorzaak van het falen natuurlijk.

Ik raad je in ieder geval aan je beveiligingsprogramma('s) tijdelijk uit te schakelen van zodra het systeemherstelpunt is teruggezet. Blijf gedurende die tijd zelf van het Internet weg en gebruik ook je e-mail niet. Laat Windows update dan gewoon zijn ding doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had er voor gevreesd dat Systeemherstel uitgeschakeld was, maar het was het proberen waard.

 

Ben je via veilige modus naar systeemherstel gegaan of via de herstelmodus (blauwe vensters)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb beide geprobeerd maar het lukte in beide gevallen niet.

In de  "veilige modus"Kon ik niet het configuratiescherm te openen om verder te gaan. 

Verder heb ik nog gezocht met de ""Windows probleem oplosser"en deze gaf onderstaand bericht aan.

 

 

 

0.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn misverstanden in het spel.

 

Wat ik bedoel met herstelmodus dat begrijpt u als zijnde Probleemoplossing.

Anderzijds dacht ik begrepen te hebben dat je in de normale modus niet meer kon werken. Blijkbaar kan dat wel nog.

Voer probleemoplossing eens uit specifiek voor Windows update.

 



Link naar reactie
Delen op andere sites

Na een update ervaar ik het probleem  dat deze niet  opstart en blijft deze hangen en  uiteindelijk na de laptop aan /uit te zetten krijg ik een melding dat de laptop teruggezet wordt naar de vorige versie waarnaar er opnieuw de zelfde update volgen die zich weer niet laat installeren.  Dus uiteindelijk kan ik wel in de normale modus maar er volgt weer een update waardoor de situatie zich weer herhaalt.

 

de probleemoplossing voor windows update heb ik al toegepast en zie hiervoor naar bovenstaande bijlage in vorig bericht.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.