Ga naar inhoud

Drivers


Guidovado

Aanbevolen berichten

Allen , ik heb op een laptop Hp Pavilion ZD 8000 , Windows 7 gezet ipv de oorsprokelijke XP, maar ik heb er geen rekening met gehouden dat de drivers moesten gesaved worden dus nu alle drivers weg. bij Hp kan ik deze niet meer opvragen wegens niet langer beschikbaar, ik heb de originele instalatie cd nog wel,maar kan 

de drivers er niet afhalen omdat er een recentere  versie  van windows op de laptop staat.

iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

 

Guido

Link naar reactie
Delen op andere sites

De drivers voor XP zullen in veel gevallen niet werken voor windows 7.

Gelukkig heeft windows 7 heel veel eigen drivers.

 

Zijn er onderdelen (bvb netwerk, geluid, scherm of ...) die niet behoorlijk werken?

 

Je kan ook al het volgende uitvoeren op deze laptop.

 

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

 

Vink bij de installatie alle aangeboden extra's uit.

 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is, selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, kweezie wabbit zei:

Zijn er onderdelen (bvb netwerk, geluid, scherm of ...) die niet behoorlijk werken?

Op deze vraag kwam nog geen antwoord.

 

Kijk ook eens bij apparaatbeheer of daar apparaten tussen staan die gemerkt zijn met een rood kruis of een gele driehoek.

Dat zijn de apparaten waarvoor we drivers moeten zoeken.

 

Ik heb in het speccy logje gezien dat er mogelijk een probleem is met de harde schijf en daarom gaan we daarop een extra controle doen.

Download HD Tune en sla het bestand op.

Installeer HD Tune en start deze na de installatie op.

 

HDTune-error-scan.png

 

Vervolgens ga je naar het tabblad Error Scan, selecteer de harde schijf en druk op Start. (je dient GEEN vinkje te plaatsen bij Quick scan).

De controle kan een hele tijd in beslag nemen afhankelijk van de grootte van de te controleren harde schijf.

 

Wat is het resultaat van deze test?

Maak een afbeelding van het resultaat en sla deze op.

Ga dan naar de tab Benchmark en doe de test.
Maak ook van dat resultaat een afbeelding.
Voeg beide afbeeldingen als bijlage toe aan je volgend bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus ik was net ff op de site van hp aan het kijken voor je en daar ben ik tot hier gekomen: HP Pavilion zd8000 Notebook PC series. 

http://h20566.www2.hp.com/portal/site/hpsc/template.PAGE/public/psi/swdSelector/?javax.portlet.tpst=867000c4cf25636cc859bfdeb053ce01&javax.portlet.prp_867000c4cf25636cc859bfdeb053ce01=wsrp-navigationalState%3D_oid%253D434660%257CimplicitModel%253Dtrue%257C_op%253Dnavigate&javax.portlet.begCacheTok=com.vignette.cachetoken&javax.portlet.endCacheTok=com.vignette.cachetoken

 hier vragen ze net nog iets meer aan informatie dan dat ik was tegen gekomen in je topic om verder te kunnen gaan.

als er nou geen drivers voor windows 7 of Vista bij staan alleen voor xp kun je als je die gedownload hebt met rechtermuisklik naar eigenschappen en dan kiezen voor de "compatibiliteitsmodus" en progamma uitvoeren als windows xp. zo heb ik zelf wel eens een soort gelijk probleem weten op te lossen.

verder had ik ergens zien staan dat je bios uit 2005 komt en als ik jou was en er is een bios update beschikbaar deze gelijk door te voeren.

en had ik het nou goed gelezen dat je een windows 7 64 bits installatie hebt hebt met een totaal van 2 x 512 is 1024mb lijkt mij een beetje aan de lage kant om windows lekker vlot te laten draaien

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is een kleine beschadiging op de harde schijf.

Best is om de schijf te vervangen want je weet nooit hoelang het duurt voor de schijf het helemaal opgeeft.

In afwachting kan je het volgende doen

 

Open de verkenner en klik met rechts op de C schijf.

Kies in het menu onderaan voor eigenschappen en open dan de tab extra.

Bovenaan bij foutcontrole klik je op nu controleren.

Vink beide vakjes aan en klik op start.

Dan krijg je de melding dat de schijf in gebruik is en ook de vraag om de controle uit te voeren bij de volgende opstart.

Klik hier op ja, sluit alle openstaande programma's en herstart de pc.

De schijfcontrole zal nu worden uitgevoerd alvorens Windows op te starten.

Na afloop krijg je een overzicht van de toestand van de schijf.

 

De suggestie van Abstraks is ook de moeite waard om verder te bekijken.

Kies het juiste model van laptop en kijk of er gechikte drivers en een recenter BIOS is voor jouw laptop.

Als je niet zeker bent welke drivers je moet nemen, geef dan het juiste model van jouw laptop op, dan zoeken wij het wel voor je uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zelf ben ook in bezit van een hp (2013) welliswaar niet zo'n oudje als die van jou maar destijds heb ik m'n laptop bij hp geregistreerd, en bij hp op de site heb ik dus een accound waar al m'n hp producten geregistreerd zijn en dus er ook ondersteunig en support ervoor krijg.

het is niet telaat om je product nog te registreren bij hp (ook al zou je bv die laptop uit de vuilnis getrokken hebben) je geeft een mooie aankoop datum op .

Ze vragen echt niet naar de kassabon, na de registratie krijg je gewoon product ondersteunig ook al wordt het product niet meer ondersteund door hp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Guidovado zei:

is een oude HP Pavilion ZD 8000 en Hhp ondersteund dat niet meer

Misschien kunnen we toch nog iets vinden als we de juiste zoektermen gebruiken.

Kan je het serienummer en het productnummer van de laptop opgeven?

Je vind deze nummers op het etiket dat onderop de laptop is geplakt.

Soms zit het etiket ook in het accu vak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.