Ga naar inhoud

is dit verantwoord


Beginneling

Aanbevolen berichten

Hallo mensen,

Ik heb een talen cursus programma op een USB stick. Ik wilde deze ook op mijn mobiel zetten , maar volgens dat concern zou dat niet gaan. Wel konden ze mij blij maken door een link te sturen zodat het programma op de PC kan, en ik niet iedere x mijn USB stick moet gebruiken. Zij hebben mij 2 links gestuurd ( 2 programma's in 1), 1 daarvan kan wel geïnstalleerd worden, de andere doet het niet. op aanwijzing van dat concern heb ik de software weer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. het heeft niet geholpen.

Nu komen ze met het idee, dat ik aan moet geven wanneer ik gebeld kan worden en hoe laat ik thuis ben. het is belangrijk dat ik thuis ben om een wachtwoord en id in te vullen indien de helpdeskmedewerker vaan dat bedrijf mij belt. ik moet rekening houden met tijdsverschil, Engeland.

Ook zou ik een programma moeten downloaden.

 http://download.teamviewer.com/download/version_10x/TeamViewer_Setup.exe  

Nu is mijn vraag wat doe ik hier mee

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat dat bedrijf probeerd te bereiken is dat ze op afstand je pc kunnen overnemen en zo vervolgens het probleem proberen op te lossen.

persoonlijk zou dat niet mijn keuze zijn dat iemand op afstand (een onbekende) mijn pc over neemt ook al zit je er zelf achter.

waar ik wel nieuwschierig naar ben is die ; talen cursus op de usb stick, mag ik vragen hoe het progamma heet??

en wat is het voor een mobiel (smartfone neem ik aan) is het een Android, I phone of een Windows toestel??

Link naar reactie
Delen op andere sites

De app voor op de i phone staat hier op hun site http://eurotalk.com/nl/resources hoe het dan verder installeert weet ik niet want ik heb geen i phone maar als je de instrukties volgt komt het vaak wel goed.

Ze hadden uw blij weten te maken met een progamma zodat niet elke keer als uw het wil gebruiken de usb stick nodig heeft, die link bevatte 2 progamma's waarvan dat er 1 het niet deed ... mag ik vragen welke progamma's dat waren en wat de functie er van was??

 

Een vreemde taal leren is inderdaad een goede manier om je hersenen creatief te houden (wat belangrijk is)

mijn manier om ze creatief te houden is het oplossen van computer problemen binnen mijn kennissen kring

al ga ik er tegenwoordig ook buiten die kring zoals hier op het forum,

Het is wel een beetje anders dan dat er iemand langst komt met zijn pc/laptop om het eventuele probleem zelf nader te bekijken dan zie je namelijk of iets resultaat heeft of niet en waarom of waarom niet. Hier op het forum zijn allerlei mensen met uit een lopende computer kennis zo ook de leden die er problemen mee hebben en om die dan tips te kunnen geven zodat ze het probleem opgelost krijgen is wel een uitdaging voor me.

Hallo.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de cursus zat een kaartje voor deze bovenstaande app. Bij het proberen te downloaden, kreeg ik een fout melding. daarna contact gezocht en kreeg deze boodschap; 

Please learn that a download code included in your USB Set is for tablet devices only (iOS or Android), so regrettably cannot be installed on your phone.

 

Daarna kwam de dame met 2 linken voor de PC. Waarvan 1 wel wil installeren en die andere niet. Ik kreeg net weer een mailtje of ik de aanbieding van haar om het telefonisch op te lossen door een technian al ontvangen had. Goede service dat wel. Zij had de linken zelf op een pc bij hun geprobeerd en dat ging wel, vandaar dat zij er iemand naar wil laten kijken.

Misschien zie ik er van af, ik heb ook nog de USB. Moet even met mijn zoon overleggen want die kan beter Engels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik haak even in over je vraag over het gebruik van Teamviewer. Zelf gebruik ik het op werk en voor prive regelmatig. Ook grote bedrijven maken er vaak gebruik van. Met teamviewer geef je inderdaad de ander toegang tot het overnemen van je computer. Dit kan alleen maar wanneer jij het wachtwoord aan hen door geeft. Vandaar het telefonisch contact op het moment dat zij met teamviewer je computer over willen nemen. Op het moment dat ze de computer over hebben genomen, kun je zelf op het scherm volgen wat ze precies doen.

Aangezien ik zag dat Eurotalk geen klein bedrijf is, zullen ze niet zomaar hun naam te grabbel gooien door gelijk even te kijken wat je allemaal op je pc hebt staan.

Na de hulpsessie wordt Teamviewer gesloten en kunnen ze niet meer bij je pc. Voor een volgende sessie geeft Teamviewer nl een ander wachtwoord tenzij je hebt aangegeven dat ze een vaste verbinding mogen maken. Wil je helemaal zekerheid, deïnstalleer je Teamviewer na afloop. Overigens is de link welke je hebt gekregen een link naar Teamviewer 10. Inmiddels zitten we al op Teamviewer 12.

Kort gezegd: het gaat om een gerenommeerd bedrijf welke je een service wil aanbieden om je te helpen. Op zich netjes. Het hangt alleen van jou af of je er een prettig gevoel bij hebt indien ze op afstand je pc over willen nemen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Captain Kirk. Ik heb inmiddels geannuleerd omdat ik zelf maar een klein beetje Engels versta en spreek. Dus zou die man (technision) mij vragen stellen of opdrachten geven, dan zou ik hem niet kunnen verstaan. Inmiddels heeft de verkoper van Talendomein (leverancier) mij al een mailtje gestuurd dat ik levens lange garantie op de USB stick heb, mocht hij stuk gaan of iets dergelijks.

Ik ben blij met je antwoord, want dan weet ik wat men ermee bedoelt. Ik dacht Hackers?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.