Ga naar inhoud

Beperkte hoeveelheid RAM resterend


Edzel

Aanbevolen berichten

Dag iedereen

 

IK heb momenteel een computer met 4GB RAM, uiteraard weet ik dat dat lang niet heel veel is, maar toch stel ik me enkele vragen. Wanneer er niks openstaat op mijn computer heb ik slechts 1.7GB van die 4GB over. Ik weet dat je verschillende toepassingen op je pc automatisch een beetje verbruiken maar is 1.7GB niet heel weinig? 

 

Is er iemand die dat kan verklaren of uitleggen aan me?

 

Alvast bedankt voor de hulp

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik m"n laptop aan zet en ik ingelogt ben start ik gelijk "taakbeheer" om te kijken hoeveel processen er draaien.

tot en met Windows 7 bij taakbeheer kun je zelf de weer te geven kolommen selecteren en de volgorde ervan.

Als je bevoorbeeld niet of weinig met printen te maken hebt kun je de service "spooler" uitzetten al gebruikt deze service (proces) weinig geheugen (ramgeheugen) maar als je 10 van die onodige processen hebt draaien kan het aardig op lopen.

wat falstring bedoeld; als je rechtermuisklik op deze computer en dan eigenschappen kiest staat daar of je een x32 of x64 windows hebt en hoeveel werkgeheugen er in zit en hoeveel er beschikbaar is 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 2-3-2017 om 11:39, Edzel zei:

ja, ik weet dat windows zelf constant geheugen gebruikt, maar wat bedoel je precies met 'de geheugenruimte om de video aan te sturen?'

dus, het is volkomen normaal dat daar zo weinig van overblijft?

De grafische processor (al dan niet geintegreerd) gebruikt ook altijd een deel van je RAM-geheugen als videogeheugen. Als je bij de eigenschappen van de videoadapter gaat kijken dan kun je zien wat deze aan geheugen gebruikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.