Ga naar inhoud

FORMULES DOORVOEREN


masjahe

Aanbevolen berichten

@Plongske,

het ware handig geweest als je had aangeduid op welk bericht je laatste bericht een antwoord was,

dan kan er geen aanleiding zijn tot misverstanden.

Tekst citeren kan door op Quote te klikken in het bericht waarop je wil reageren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, alpha zei:

Ja, als de formules zijn geplaatst dan blijven die staan als je ze niet verwijdert.

In de bijlage bij dit bericht ook de formules voor kolom G.

De formules in blad '1-1000' in kolom AD boven de tabellen, kun je ook verwijderen, dat scheelt wat in opslagruimte.

Toets Ctrl-q om de getallen in de kolommen D, G, en H weer te geven.

 

 

PC-Helpf masjahe.xlsm

Dit werkt zelfs nog mooier dan ik had gedacht. Ook de formules in kolom G en je

idee om in AD de formules te verwijderen is geweldig. Ik ben zelf de jongste niet

meer en eigenlijk nog een excel-leek, daarom het volgende:

Als ik nadat ik CTRL-Q heb gedaan de formules zichtbaar heb gemaakt wil ik ze

daarna kopiëren naar het originele bestand, maar dat lukt niet. Wat moet ik doen

om jouw wijzigingen over te zetten naar het origineel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kopiëren kan door ervoor te zorgen dat de bereiken die in de formules worden gebruikt niet wijzigen bij het kopiëren. 

Dat kun je bereiken door in de formules dollartekens te gebruiken.

Dat is in het bestand in de bijlage gebeurd.

Je kunt nu de cellen met formules kopiëren en op een andere lokatie plakken. Het best gebruik je dan: "Plakken-speciaal" - "Formules.

Zorg wel dat het bereik waarin je plakt even groot is als het gekopieerde bereik.

En kolom D niet tegekijkertijd met de kolommen G en H kopiëren, want tussen de kolommen D en G bevinden zich de verborgen kolommen E en F.

G en H mag je wel tegelijkertijd kopiëren.

Succes ermee, laat aub even weten of het is gelukt.

 

 

PC-Helpf masjahe.xlsm

aangepast door alpha
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, alpha zei:

Dat kopiëren kan door ervoor te zorgen dat de bereiken die in de formules worden gebruikt niet wijzigen bij het kopiëren. 

Dat kun je bereiken door in de formules dollartekens te gebruiken.

Dat is in het bestand in de bijlage gebeurd.

Je kunt nu de cellen met formules kopiëren en op een andere lokatie plakken. Het best gebruik je dan: "Plakken-speciaal" - "Formules.

Zorg wel dat het bereik waarin je plakt even groot is als het gekopieerde bereik.

En kolom D niet tegekijkertijd met de kolommen G en H kopiëren, want tussen de kolommen D en G bevinden zich de verborgen kolommen E en F.

G en H mag je wel tegelijkertijd kopiëren.

Succes ermee, laat aub even weten of het is gelukt.

 

 

PC-Helpf masjahe.xlsm

Het is gelukt. Het werkt prima. Maar waarom zie ik als ik een cel selecteer de formule niet? het gekopieerde

gedeelte werkt en geeft de getallen 1 en 1000 weer zoals bedoeld, maar als ik een cel selecteer zie ik niets...

Oh, ja ik zag dat je een macro had gemaakt om de formules in te vullen. Kan ik dat macro verwijderen of

moet dat er bij blijven?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb aan jouw bestand wat zichtbaarheid van formules betreft, niets veranderd.

Als je de formules in de kolommen D, G, en H bedoelt, die zijn op mijn computer volledig zichtbaar, zonder dat ik daarvoor iets hoef te doen. Er staat ook niet ingesteld dat ze verborgen moeten worden.

Als de formules zijn geplaatst, dan kun je de macro verwijderen; maar denk er wel aan dat als je nadien formules verwijdert en je wil ze opnieuw invoeren, dat je dat dan handmatig moet doen.

 

aangepast door alpha
Link naar reactie
Delen op andere sites

Twee opmerkingen:

1. Een Excelbestand met macro's moet worden opgeslagen als .xlsm-bestand, een Excelbestand zonder macro's kun je opslaan als .xlsx-bestand (maar mag je ook opslaan als .xlsm-bestand).

2. Als formules niet zichtbaar zijn maar wel de resultaten van de formules, dan moet aan 2 voorwaarden voldaan zijn:

a. het blad moet beveiligd zijn (of dat zo is kun je controleren door in het menu van Excel in de groep "Cellen" eerst te kiezen: "Opmaak", en dan te kijken wat er in hetvervolgmenu staat. Als er staat: "Beveiliging blad opheffen", dan is het blad beveiligd en kun je daar de beveiliging opheffen. Als er staat : "Blad beveiligen", dan is het blad niet beveiligd). Als het blad niet beveiligd is, dan zijn de formules altijd zichtbaar.

b. Voor de cellen waarin de formules niet zichtbaar moet ingesteld staan dat de formules verborgen moeten worden.  Dat kun je controleren door een cel te selecteren waarin je wel het resultaat van de formule ziet maar niet de formule zelf. Als je zo'n cel hebt geselecteerd, kies dan in het menu van Excel (terwijl het blad niet beveiligd is) in de groep "Cellen": "Opmaak" - "Cellen opmaken", selecteer het blad "Bescherming" en kijk of daar "Verborgen" staat aangevinkt. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, alpha zei:

Twee opmerkingen:

1. Een Excelbestand met macro's moet worden opgeslagen als .xlsm-bestand, een Excelbestand zonder macro's kun je opslaan als .xlsx-bestand (maar mag je ook opslaan als .xlsm-bestand).

2. Als formules niet zichtbaar zijn maar wel de resultaten van de formules, dan moet aan 2 voorwaarden voldaan zijn:

a. het blad moet beveiligd zijn (of dat zo is kun je controleren door in het menu van Excel in de groep "Cellen" eerst te kiezen: "Opmaak", en dan te kijken wat er in hetvervolgmenu staat. Als er staat: "Beveiliging blad opheffen", dan is het blad beveiligd en kun je daar de beveiliging opheffen. Als er staat : "Blad beveiligen", dan is het blad niet beveiligd). Als het blad niet beveiligd is, dan zijn de formules altijd zichtbaar.

b. Voor de cellen waarin de formules niet zichtbaar moet ingesteld staan dat de formules verborgen moeten worden.  Dat kun je controleren door een cel te selecteren waarin je wel het resultaat van de formule ziet maar niet de formule zelf. Als je zo'n cel hebt geselecteerd, kies dan in het menu van Excel (terwijl het blad niet beveiligd is) in de groep "Cellen": "Opmaak" - "Cellen opmaken", selecteer het blad "Bescherming" en kijk of daar "Verborgen" staat aangevinkt. 

Beste Alpha,

In het door jou gestuurde bestand werkt alles zoals bedoeld. Helaas lukt het me niet om het in

mijn originele te plakken. Zou jij dat voor me willen doen? Wat mij betreft mag je de verborgen

kolommen E en F verwijderen die gebruik ik niet meer. Zou je dat willen doen, anders zit ik nog

dagen te klooien. Het (volledige) originele bestand gaat hierbij.

Nieuw1000series.xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, alpha zei:

Hierbij je bestand retour.

Wat weergave betreft zag ik geen verschil in vergelijking met de voorgaande bestanden die je stuurde.

De getallen in de AD-kolom op het tweede blad heb ik gewist (dat was toch ook de bedoeling hoop ik?).

 

 

Nieuw1000series.xlsx

Heel hartelijk dank voor je moeite. Je zult je misschien afvragen waarvoor ik dit

bestand gebruik of wat ik er mee doe. Nou ik hou hier een verzameling aantekenstrookjes in bij.

Dat zijn de strookjes met daarop de naam van het postkantoor waar vandaan een aangetekende

brief werd gestuurd. Deze strookjes waren in gebruik tot 1997. Ik doe een JPG hierbij waarop een

paar van die strookjes zijn afgebeeld.

Nogmaals dank

VZafb5.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.