Ga naar inhoud

PC ontvangt geen optimale MBits


CRoelofs

Aanbevolen berichten

Hallo PC-helpforum,

 

Ik heb sinds 3 dagen een alles in 1 Ziggo pakket aangesloten, dit pakket bedraagt 300 MBits. Het modem van Ziggo zit aangesloten met een kabel naar de switch en vanuit de switch gaan er 7 internet kabels naar verschillende pc's.

 

Via de kabel ontvang ik (naast de wifi router) 300 mbits, zoals het hoort. nu is er 1 PC die maar 95mbits ontvangt, tevens is deze connectie erg onstabiel. wanneer ik ben aan het surfen op het web en naar een andere site ga geeft hij vaak de eerste keer aan dat de pagina niet kan worden geladen, een 2e keer lukt het dan echter wel. 

 

Deze PC is het zelfde aangesloten als alle andere PC's, ik heb vervolgens geprobeerd de internet kabel te testen op een andere apparaat. Dit gaf gek genoeg wel 300 mbits aan (mijn laptop).

 

Mijn conclusie is dus dat het aan de PC ligt, en niet aan Ziggo, de  bekabeling, de switch of het modem. De PC waarbij dit gebeurd is tevens 1 van de nieuwere in huis, hoewel er erg veel problemen mee zijn en deze pc erg traag is.. ik betwijfel dus dat de hardware in de pc een hogere mbits niet aan kan omdat deze pc een stuk nieuwe is als mijn laptop.

 

Verder wordt er voornamelijk gesurft op deze PC en is dit probleem erg frustrerend omdat hij vaak geen sites in een keer laad en surfen over het algemeen super traag is.

 

Heeft iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn op deze probleem PC?

Alvast bedankt voor de moeite!

Cyriel

Link naar reactie
Delen op andere sites

begin eens op die onstabiele pc met de ethernetadapter opnieuw te installeren:

ga configuratiescherm / apparaatbeheer / rechtsklik onder netwerkadapters op de bedraad-adapter, kies installatie ongedaan maken.

sluit alle schermpjes netjes af en herstart de pc.

bij de herstart zal windows de adapter nagelnieuw installeren, en vaak is dat voor dit soort vage problemen al voldoende.

Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minuten geleden, falstring zei:

begin eens op die onstabiele pc met de ethernetadapter opnieuw te installeren:

ga configuratiescherm / apparaatbeheer / rechtsklik onder netwerkadapters op de bedraad-adapter, kies installatie ongedaan maken.

sluit alle schermpjes netjes af en herstart de pc.

bij de herstart zal windows de adapter nagelnieuw installeren, en vaak is dat voor dit soort vage problemen al voldoende.

Beiden apparaten verwijderd en opnieuw opgestart, heeft helaas niks uitgehaald.

Ik verwacht dat dit een probleem is met de netwerkkaart, of dat deze niet meer goed werkt.

 

Ik wacht nog eventjes op verdere antwoorden af, bedankt voor de moeite!

aangepast door CRoelofs
Link naar reactie
Delen op andere sites

Download de 577bf0efb8088-FRST.png Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links

 


Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

 

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren

  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.

 

Een handleiding via een filmpje van PC Helpforum kan je HIER vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.