Ga naar inhoud

Welke schermaansluiting beste?


Aanbevolen berichten

Hello Folks

 

Ik heb me onlangs een nieuwe Laptop gekocht, namelijk een ASUS Gaming laptop ROG Strix GL702VM Intel Core i7-7700HQ (GL702VM-GC142T-BE) , nu is het zo dat de moderne laptops meestal niet meer voorzien zijn van een VGA poort, wel verschillende andere poorten, de mijne heeft volgende aansluitingen: 1 x USB 3.1 Type-C (met Thunderbolt) / 3 x USB 3.0 / 2 x USB 2.0 / 1 x HDMI 1.4 / 1 x miniDisplayPort 1.2 / Ethernet / 3.5 mm .
Ik zou natuurlijk kunnen werken met een converter van HDMI naar VGA, maar ik denk ook dat dit kwaliteitsverlies meebrengt en natuurlijk in de loop der tijden contactproblemen. Ik ga me dus een nieuw scherm aanschaffen tot maximum 24 inch, omdat ik dikwijls moet werken met verschillende documenten, af en toe gaan er natuurlijk ook beelden bewerkt worden met Photoshop. Mijn vraag is nu, welke connectie gebruik ik het beste naar de nieuwe monitor toe om zo weinig mogelijk kwaliteitsverlies te hebben en misschien weten jullie wel een aanrader wat de monitor betreft.


Alvast hartelijk bedankt


Stylus

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Stylus, 

 

Een HDMI naar VGA converter is inderdaad mogelijk. Dit brengt effectief kwaliteitsverlies met zich mee, omdat VGA een analoge aansluiting is. Als je echter een nieuw scherm aanschaft, kan je zonder problemen kiezen tussen HDMI en (mini)DisplayPort, beiden hebben dezelfde beeldskwaliteit.

 

Wat contactproblemen betreft is dat eigenlijk met digitale verbindingen zoals HDMI en DP geen problemen meer. Omdat ze digitaal zijn kan het contact nooit slecht zitten, je hebt ofwel beeld ofwel geen beeld. Aan welk budget had je gedacht voor je monitor?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, superjona zei:

Dag Stylus, 

 

Een HDMI naar VGA converter is inderdaad mogelijk. Dit brengt effectief kwaliteitsverlies met zich mee, omdat VGA een analoge aansluiting is. Als je echter een nieuw scherm aanschaft, kan je zonder problemen kiezen tussen HDMI en (mini)DisplayPort, beiden hebben dezelfde beeldskwaliteit.

 

Wat contactproblemen betreft is dat eigenlijk met digitale verbindingen zoals HDMI en DP geen problemen meer. Omdat ze digitaal zijn kan het contact nooit slecht zitten, je hebt ofwel beeld ofwel geen beeld. Aan welk budget had je gedacht voor je monitor?

Dag Superjona

 

Ik dacht aan een budget van maximaal 140€.

 

Bedankt voor het snelle antwoord.

 

Groetjes

 

Stylus

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, superjona zei:

Ik zit iets boven je budget, maar ik zou wel dit scherm aanraden. Mooi formaat, en het IPS-paneel zorgt voor kleurgetrouwe beelden wat natuurlijk niet onbelangrijk is voor Photoshop. 

Superjona,

 

Hartelijk bedankt voor de info, soms moet ik echter dikwijls voor het scherm zitten en krijg dan pijnlijke ogen na een lange tijd, is dit dan een alternatief of doet de andere die je zei hetzelfde

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beide schermen zijn erg vergelijkbaar. Jouw alternatief heeft dunnere schermranden wat op zich natuurlijk wel prettig is, maar het scherm dat ik aanraadde is wat beter uitgerust wat verbindingsmogelijkheden betreft, kan gedraaid en gekanteld worden en beschikt over ingebouwde speakers. 

 

Schermen met blauwe lichtfilters om vermoeidheid tegen te gaan zijn doorgaans iets duurder, maar je kunt ook F.lux gebruik waarmee je via de software het blauwe licht (dat nadelig is voor je slaap en een van de redenen van pijnlijke ogen kan zijn) dat wordt getoond kan verminderen.

aangepast door superjona
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.