Ga naar inhoud

internet via ethernetkabel doorgeven lukt niet


Bram2000

Aanbevolen berichten

hallo,

 

ik probeer al een tijdje om internet via een ethernetkabel door te geven aan een andere pc. ik heb al ontelbare dingen geprobeerd die ik zag op het internet maar geen enkele die tot nu toe gelukt is. ik zou graag de wifi die ik op men laptop heb (Windows 10) doorgeven via een ethernetkabel naar een pc (Windows 10) die geen wifi geeft.

 

iemand die mij kan helpen?

 

 

alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, Bram2000 zei:

ik heb al ontelbare dingen geprobeerd die ik zag op het internet

 

Ik kan me daar weinig bij voorstellen. Kun je me een paar links geven naar websites waar uitgelegd wordt hoe je een internetverbinding van een laptop via een ethernetkabel doorgeeft aan een andere pc?

Het lijkt mij niet mogelijk, maar ik ben op dat gebied ook maar een leek.

Andere mogelijkheid: je laptop heeft een draadloze internetverbinding (wifi), maar dat betekent wel dat er een modem/router in je huis moet staan die dat wifi signaal uitzendt. Staat die modem/router erg ver van de desktop pc vandaan? Als de afstand te overbruggen is, dan zou ik de desktop pc direct verbinden met die modem/router via een ethernetkabel. Of moeten er dan veel gaten worden geboord, omdat de pc ergens boven staat op de zolder, terwijl je modem/router in de halkast zit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn zoon had ook een pc zonder netwerkverbinding en ik heb gewoon een Fritz USB stick gekocht en dat werkt perfect.

Wordt geleverd met een houdertje met een kabel aan, zodat je de stick in de houder kan steken en wat verplaatsen om de beste connectie te zoeken (maar is eigenlijk bij ons niet nodig: overal zeer goede verbinding).

 

Ik heb de stick ook getest bij wat oudere laptops en een oudere pc en ook bij die toestellen die wel een ingebouwde draadloze netwerkkaart hebben is er een duidelijk betere en stabielere / snellere verbinding van het internet signaal. Wel opletten: ik had eerst een stick van TP Link gekocht bij Mediamarkt maar die gaf op ons netwerk (ik heb een Fritz modem router geen voldoening. Dus terug naar Mediamarkt en na een lange discussie met de manager heb ik mijn geld teruggehad en de TP link ingeleverd wegens geen oplossing op ons netwerk.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.