Ga naar inhoud

vert.zoeken


Printman

Aanbevolen berichten

ok het werkt, maar alleen als er "nee" naast de naam staat


Ja, natuurlijk! Dat heb ik in mijn eerste bericht ook duidelijk aangegeven. Als in de formule is vermeld dat ze alleen moet werken als het resultaat 'nee'is, dan is het toch logisch dat ze dan alleen bij 'nee' werkt? Zo had je het ook gevraagd! Maar een keuzemogelijkheid tussen ja en nee is eenvoudig toe te voegen.
In B7 maak je nu een keuze uit de namen. Maak in C7 (ervan uitgaande dat ook B7 geen samengevoegde cel is) een keuzelijst met als keuzemogelijkheden ja of nee. Je kunt dan in C9 deze formule gebruiken (als in de J-kolom in alle cellen ja of nee staat, is als.fout... niet meer nodig):

=VERT.ZOEKEN(B7;ALS(J7:J11=C7;I7:J11);2;0)

Vergeet de Ctrl-Shift-Enter niet !

Ik herhaal nog eens dat, als alleen de keuzemogelijkheid tussen ja en nee bestaat, het gebruik van vert.zoeken geen enkele zin heeft. Je kunt in plaats daarvan dan in de cel naast de naam waarin je ja of nee als resultaat wil eenvoudigweg gebruiken:

=ALS(C7="Ja";"Ja";"Nee")

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.