Ga naar inhoud

Laptop heeft een meltdown


Encephalitis

Aanbevolen berichten

Hallo,
Ik heb al enkele maanden problemen met mij ASUS laptop. Tot het punt dat ik het eigenlijk gewoon heb opgegeven.
Het is begonnen met uitvallen op 60% batterij.
Toen ik hem daarna weer wou opstarten, heeft het letterlijk, dit is geen grap, 6 uur geduurd voor hij volledig was opgestart.
Ik heb hem gewoon laten staan om te zien of hij er over heen ging komen. Blijkbaar niet.
Alles is nu extreem traag. Maar echt, extreem, extreem.
Als ik hem nu wil opstarten is het geen 6 uur meer, maar toch een dik uur voor hij deftig is opgestart en alles geladen is. (Steam en Skype)
Na dat hij "deftig" opgestart is, is alles nog steeds traag, of weigert gewoon te werken. Internet openen duurt meestal tussen de tien minuten en een half uur, en met een beetje geluk, kan ik zelfs iets intypen.
Start menu openen is nog zoiets. Eigenlijk werkt niets meer.
Ik heb hem proberen formatteren, maar dat weigert hij ook. Dan zegt hij dat er een probleem is en dat er niets veranderd is. Super handig.
Basically; de laptop kan niet gebruikt worden. Voor niets.
Nog iets: Hij wil nooit volledig opladen. Blijft altijd op 95% hangen, hoelang hij ook mag opladen, hij zal nooit op 100% komen.

Maar hier is weer iets grappig: Soms start ik hem op, en dan lijkt het alsof her niets gebeurt is. Start normaal op, alles werkt Prima. Totat ik hem durf af te sluiten, of moet updaten.
Dan is het weer naar de sh*t en mag ik alles proberen, hij zal niet normaal functioneren.

Normaal gezien zou ik hem binnen doen waar ik hem gekocht heb, maar mijn lieftallige broer heeft mijn garantie weggegooit.
De laptop is nog geen jaar oud.

Iemand enig idee?
Alvast bedankt!
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 61
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste,

Ik ben er niet echt zeker van maar volgens mij zit er een draadje los dat naar/van je harde shij(f)(ven) kom(t)(en) 

Dat kan misschien de reden zijn dat hij soms weer normaal werkt.

Als hij dan weer wel eens werkt kan je ook proberen naar een herstelpunt terug te gaan. Dat kan wel helpen.

 

(sorry als mijn antwoord op niets trekt maar het leek mij wel logisch en dat herstelpunt kan ook wel werken)

Mvg,

Jonas

Edit:

Heb je misschien iets gedownload en/of geïnstalleerd voordat het probleem begon?

aangepast door jonasthegamer
iets vergeten en tikfout
Link naar reactie
Delen op andere sites


Herstelpunt zal ik eens proberen als ik hem weer aan de gang krijg.
De harde schijf heb ik er intussen al een paar keer uitgehaald om hem te testen, en daar lijkt niets mis mee te zijn.

De dag voor hij uitgevallen was, had ik TeamViewer gedownload, maar daar was ik op dat moment niet me bezig, dus dat lijkt me sterk?

Ik ga zeker wel eens proberen om hem naar een herstelpunt te zetten.
Bedankt!
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3-4-2017 om 19:59, Encephalitis zei:

De harde schijf heb ik er intussen al een paar keer uitgehaald om hem te testen, en daar lijkt niets mis mee te zijn.

Dit zullen we nog eens proberen te testen.

 

Download HD Tune en sla het bestand op.

Installeer HD Tune en start deze na de installatie op.

 

HDTune-error-scan.png

 

Vervolgens ga je naar het tabblad Error Scan, selecteer de harde schijf die je wil controleren en druk op Start. (je dient GEEN vinkje te plaatsen bij Quick scan).

De controle kan een hele tijd in beslag nemen afhankelijk van de grootte van de te controleren harde schijf.

 

Maak een afbeelding van het resultaat en sla deze op.

Een afbeelding kan je maken met het knipprogramma.

Ga dan naar de tab Benchmark en doe de test.
Maak ook van dat resultaat een afbeelding.
Voeg beide afbeeldingen als bijlage toe aan je volgend bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, jonasthegamer zei:

Dit zullen we nog eens proberen te testen.

 

Download HD Tune en sla het bestand op.

Installeer HD Tune en start deze na de installatie op.

 

HDTune-error-scan.png

 

Vervolgens ga je naar het tabblad Error Scan, selecteer de harde schijf die je wil controleren en druk op Start. (je dient GEEN vinkje te plaatsen bij Quick scan).

De controle kan een hele tijd in beslag nemen afhankelijk van de grootte van de te controleren harde schijf.

 

Maak een afbeelding van het resultaat en sla deze op.

Een afbeelding kan je maken met het knipprogramma.

Ga dan naar de tab Benchmark en doe de test.
Maak ook van dat resultaat een afbeelding.
Voeg beide afbeeldingen als bijlage toe aan je volgend bericht.

Iets installeren gaat niet.
Hij wil nu zelfs amper opstarten. Ik heb al geluk als hij tot de login komt.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, kweezie wabbit zei:

Misschien is het gewoon een defecte accu.

Een defecte accu kan rare dingen doen met een laptop.

Haal de accu uit het toestel en werk enkel met de netstroomadapter.

Maakt dit enig verschil?

 

Helaas.
Ik heb de draadjes van de accu losgemaakt en dit maakt geen verschil.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.