Ga naar inhoud

Processor en moederbord soms 90°


Gast

Aanbevolen berichten

  • Reacties 24
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik vind het processorgebruik vrij hoog. Dat wordt bij jou voornamelijk veroorzaakt door de browser Chrome.

Ik heb nu zelf zowel Chrome (met 3 tabbladen) als Firefox (met 2 tabbladen) open staan, maar het totale processorgebruik schommelt bij mij tussen de 2 en 5%.

Heb je de temperatuur van de processor de laatste dagen nog gecontroleerd? Die zou liefst niet hoger moeten stijgen dan 60°.

Als de temperatuur nog steeds zo hoog is als een paar dagen geleden (hoger dan 90°), dan lijkt het mij hoog tijd dat je laptop wordt nagekeken. Zulke hoge temperaturen verminderen de levensduur van de onderdelen in je laptop. Mogelijk heeft zich veel stof verzameld rond de ventilator, waardoor de processor niet voldoende gekoeld kan worden.

Je kunt zelf de laptop demonteren, maar je kunt het ook laten doen door een computerwinkel. Als je nog garantie hebt, dan valt het misschien onder de garantie.

Een desktop pc demonteren en dan de processorventilator schoonmaken is zo gebeurd. Bij een laptop is dat een ander verhaal: veel kleine schroefjes en kwetsbare onderdelen.

Wanneer je het stofvrij maken laat doen, geef dan zeker door dat de processor een temperatuur van soms meer dan 90 graden bereikt. Eventueel print je een van de knipsels die je eerder maakte van Speccy en HWiNFO als bewijs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

TADAA!! Yay!

Het is opgelost!

Ik had plays.tv geïnstalleerd en die zorgde voor de hoge temperatuur! Ik heb die nu uit gezet en mijn pc is weer "cool"!

ook heb ik google chrome gedeeïnstalleerd want die extensies bleven runnen wanneer chrom niet actief was!

Dankjewel voor al jullie hulp!

7.thumb.PNG.0cce0d883b46fca8cfda432464a3160b.PNG

 

mvg,

Jonas

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • Gast sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.