Ga naar inhoud

AMD kan niet worden geinstalleerd


FlyForFunGamer

Aanbevolen berichten

  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

ik heb geen flauw idee, ik wist het niet eens. Ik ben helemaal niet handig in dit soort dingen. ik merkte dat er iets niet goed ging een maand of 2 geleden omdat ik toen weer een spel van vroeger ben gaan spelen. soms had ik 'lag' en soms ging het vlekkeloos. Er is overigens niets mis met mijn internet

Link naar reactie
Delen op andere sites

50 minuten geleden, FlyForFunGamer zei:

ik heb geen flauw idee

Dan komst het terugzetten van een systeemherstelpunt van vóór dat het probleem begonnen is niet in aanmerking om eens te testen of er iets met de videochip zelf fout is.

En omdat je zegt "helemaal niet handig te zijn in dat soort dingen' vrees ik een beetje dat je ook niet over een systeembackup beschikt van toen de pc nog normaal werkte. Of toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat terug zetten heb ik eerder geprobeerd, maar ik had maar 1 herstelpunt van een week eerder. Ook heel raar, maar goed. Ik heb wel een week of 2, 3 geleden alles opnieuw op de laptop gezet. De hele Windows 10 bedoel ik hier mee. Ik had inderdaad geen back-up.

 

Wat ik trouwens wel raar vind, is dat ik een week of 2 wel goed heb kunnen spelen dus ik was blij dat ik de Windows er opnieuw had op gezet maar nu sinds een week heb ik er weer opnieuw last van.

 

aangepast door FlyForFunGamer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo te zien gaat het hier om een merkcomputer (Acer). Dergelijke merkgebonden drivers download je best van de website van de computerfabrikant en niet bij de leverancier van de hardware.

Plaats hier eens de exacte serie- en modelnaam van je laptop.

 

Je kan verhinderen dat Windows 10 telkens opnieuw die drivers gaat installeren. Neem eens een kijkje op deze-pagina en download de "Show or hide updates" troubleshooter package, via de blauwe link boven de gele balk. Selecteer dan de AMD-Radeon-driver, zodat die in de toekomst niet meer geïnstalleerd wordt.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, nokiaprox zei:

Je kan verhinderen dat Windows 10 telkens opnieuw die drivers gaat installeren. Neem eens een kijkje op deze-pagina en download de "Show or hide updates" troubleshooter package, via de blauwe link boven de gele balk. Selecteer dan de AMD-Radeon-driver, zodat die in de toekomst niet meer geïnstalleerd wordt.

dorado heeft hier al een script voor ingezet. Ik kan echter niet oordelen over het resultaat daarvan.

 

3 uren geleden, nokiaprox zei:

Dergelijke merkgebonden drivers download je best van de website van de computerfabrikant en niet bij de leverancier van de hardware.

Ik ben benieuwd of daar een Windows 10 compatibele driver ter beschikking is, zo ja dan is dat de beste keuze.

 

Ik kwam dit nog op het spoor: https://community.amd.com/thread/202581

TS (zarped) schrijft daar: currently i install the 15.11.1 beta and works fine i guess .

Toch wel vreemd want het is niet de recentste versie.

AMD Catalyst™ 15.11.1 Beta Driver for Windows® Release Notes

 

 

Echter... ik vroeg je sinds wanneer je het probleem met je videokaart had. Daarop zeg je dit:

8 uren geleden, FlyForFunGamer zei:

ik heb geen flauw idee, ik wist het niet eens.

 

En dan kom je dit vertellen

6 uren geleden, FlyForFunGamer zei:

Wat ik trouwens wel raar vind, is dat ik een week of 2 wel goed heb kunnen spelen dus ik was blij dat ik de Windows er opnieuw had op gezet maar nu sinds een week heb ik er weer opnieuw last van.

Je hebt de huidige Windows 10 op 30-03-2017 geïnstalleerd, dat is precies 2 weken geleden.

 

Volgens de Speccy is de Recover partitie nog altijd aanwezig (partitie 3). Het zou dus nog mogelijk moeten zijn om de pc naar fabrieksinstelling terug te zetten. Dat is iets om te onthouden.

aangepast door droske
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is inderdaad een beetje ingewikkeld. Het ging in eerste instantie natuurlijk om de lag in mijn game die ik op allerlei manieren heb proberen te repareren en toen is de melding mij eigenlijk voorbij gegaan omdat ik het niet begreep...

na de uiteindelijke herinstallatie van windows, ging het weer goed, tot (ik ga geen weken meer zeggen want dit schiet me allemaal voorbij sinds ik overspannen ben) enige tijd geleden. En ineens begon de lag weer en kreeg ik dus ook weer die foutmeldingen. Ik zou het natuurlijk allemaal weer kunnen herstellen maar dan krijg ik dus nog steeds de meldingen van de AMD, geen hardware, en al dat soort gekke dingen.

 

raad je mij nu dus aan om weer helemaal opnieuw te beginnen en dan gewoon de installatie gebruiken die je zojuist genoemd heb?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.