Ga naar inhoud

beveiliging in excel 2016


jantjeschelling

Aanbevolen berichten

ik heb een hyperlink toegepast met "c:\windows\system32\calc.exe", Zodat ik direkt toegang kan krijgen via mijn excel tablad waar ik mee werkt.
alleen bij het aanklikken verschijnt steeds (via microsoft office) c:\windows\system32\calc.exe wordt geopend
                                                                                                                 sommige bestanden bevatte mogelijke virussen of anderzijds ......etc etc.

                                                                                                                 Wilt u het bestand openen ?.
Dit vind ik erg irritant, hoe kan ik deze melding uitschakelen ???. zodat ik direct de calculator krijgt te zien

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1. Heb je gecontroleerd of calc.exe zich in de map C:\Windows\System32 bevindt?

Indien niet: doe dat alsnog! (Of systeembestanden of verborgen bestanden al dan niet worden weergegeven, zou op de uitvoering van de macro niet van invloed moeten zijn).

2. Voer je de macro uit m.b.v. een knop, met een sneltoets, of op een andere manier?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan heb je de macro niet goed toegewezen aan een  knop.

Als je tenminste een knop hebt, want die vraag beantwoordde je nog niet.

Opm: Het is altijd beter een Excelbestand op het forum te plaatsen in plaats van afbeeldingen, anders blijven we eindeloos heen-en-weer schrijven.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.