Ga naar inhoud

HP Laserjet P2055d


jd027

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Bij een grote update van Windows 10 vorig jaar was het niet meer mogelijk om mijn HP Laserjet P2055d-printer te installeren met de originele software.

HP voorziet echter een andere driver; dankzij Clarkie kon ik die dan installeren en mijn printer opnieuw aan de praat krijgen.

Zie

 

Maar nu heb ik een nieuwe grote update gekregen en tot mijn ergernis functioneert de printer nu alweer niet meer.

Ik paste dus de update van vorig jaar toe, maar daarin loop ik vast.

 

De procedure was:

1) De printer uitschakelen; de USB-kabel verwijderen.

2) Bestaande printers en software verwijderen (lukt).

3) De computer opschonen met CCleaner ('Cleaner' en 'Register') (lukt).

4) De meest recente printerdriver downloaden (lukt).

5) Daarna loopt het mis wanneer ik die driver wil installeren:

- 'Installatiemodus': kiezen voor 'Traditionele modus' (lukt).

- 'Printer zoeken via andere opties': 'Een lokale printer of een netwerkprinter toevoegen met handmatige instellingen' (lukt).

- 'Selecteer een printerpoort': kiezen voor 'USB001 (Virtuele printerpoort voor USB'): hier loopt het mis. Als ik kijk in de lijst met bestaande printerpoorten, staat er geen USB-poort tussen. Ik heb nochtans meerdere USB-aansluitingen.

 

Hoe zou ik dit kunnen oplossen?

 

Alvast bedankt en beste groeten,

 

jd027

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Zou er niemand een oplossing hebben voor mijn probleem?

Nu kan ik (weer) niet mee printen en da's bijzonder vervelend.

 

Op het punt waarop ik vastloop (geen USB-poort aanwezig in de keuzelijst), krijg ik de volgende opties (screenshot maken lukt om de ene of andere manier niet):

 

LPT1: (printerpoort)

LPT2: (printerpoort)

LPT3: (printerpoort)

COM1: (seriële poort)

COM2: (seriële poort)

COM3: (seriële poort)

COM4: (seriële poort)

FILE: (Afdrukken naar bestand)

C:\Program Files\PDF Architect 4\print\curprint.pdp (lokale poort)

IR (lokale poort)

nul: (lokale poort)

pdfcmon (PDF Creater printer port)

PORTPROMPT (lokale poort)

 

Maar dus geen USB-poort (hoewel ik er wel degelijk heb en hoewel ze werken (USB-stick werkt normaal)).

 

Hoe zou ik verder kunnen?

 

Bedankt en beste groeten,

 

jd027

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste jd027,

 

Ik zou zelf ook niet verder komen dan deze stappen en het opnieuw binnen halen van de juiste drivers. Volgens de HP-site zijn er drivers voor je printer onder Windows 10. Misschien is het een idee om contact op te nemen met HP zelf? Ik kan je in ieder geval helaas geen hulp bieden. Sorry.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is een nieuwe driver beschikbaar sinds 28/03/2017 voor jouw printer.

 

Zorg dat de printer uit staat en verwijder de USB- kabel tussen printer en computer.

 

Verwijder via configuratiescherm-> programma's en onderdelen alle printsoftware van HP.

 

Ga naar configuratiescherm-> apparaten en printers en verwijder daar ook weer alles van HP.

 

Voer dan Ccleaner uit tot je geen foutmeldingen meer krijgt.

 

Download en installeer dan deze driver.

Voer de installatie uit zonder de instellingen aan te passen naar handmatige instellingen.

Wat levert dat op?

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Clarkie,

Bedankt om mij alweer te helpen!

Ik had reeds die meest recente driver genomen (stond ook in jouw instructies van de vorige keer), maar daar liep het dus niet goed mee af.

Wat bedoel je met 'de installatie uitvoeren zonder de instellingen aan te passen naar handmatige instellingen'?

Op het onderstaande scherm moest ik de vorige keer kiezen voor de onderste optie (= die handmatige instellingen), maar waarvoor moet ik nu dan kiezen?

Beste groeten,

jd027

Knipsel.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, jd027 zei:

 

Op het punt waarop ik vastloop (geen USB-poort aanwezig in de keuzelijst), krijg ik de volgende opties (screenshot maken lukt om de ene of andere manier niet):

 

LPT1: (printerpoort)

LPT2: (printerpoort)

LPT3: (printerpoort)

COM1: (seriële poort)

COM2: (seriële poort)

COM3: (seriële poort)

COM4: (seriële poort)

FILE: (Afdrukken naar bestand)

C:\Program Files\PDF Architect 4\print\curprint.pdp (lokale poort)

IR (lokale poort)

nul: (lokale poort)

pdfcmon (PDF Creater printer port)

PORTPROMPT (lokale poort)

 

Maar dus geen USB-poort (hoewel ik er wel degelijk heb en hoewel ze werken (USB-stick werkt normaal)).

 

 

 

Is op het moment dat je bovenstaand venster krijgt de printer aangesloten?

 

Wat gebeurt er als je bij onderstaand scherm gewoon op volgende klikt?

 

6 uren geleden, jd027 zei:

 

Knipsel.JPG

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

29 minuten geleden, clarkie zei:

Is op het moment dat je bovenstaand venster krijgt de printer aangesloten?

 

Neen, de printer is uitgeschakeld en de USB-kabel is ook niet aangesloten op de computer (zoals in jouw vorige instructies gevraagd).

 

30 minuten geleden, clarkie zei:

Wat gebeurt er als je bij onderstaand scherm gewoon op volgende klikt?

 

Dan gaat het installatieprogramma op zoek naar beschikbare printers. Dat duurt zo'n twintig à dertig seconden; daarna komt het bericht dat er geen printers zijn gevonden (zie hieronder).

 

Knipsel.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Na het scherm 'printer zoeken via andere opties' krijg ik meteen het scherm 'Zoeken naar beschikbare printers'.

Ik heb de printer ingeschakeld (USB-kabel én printer zelf inschakelen), maar dan kreeg ik nog altijd de melding 'Er zijn geen printers gevonden'.

Echter, toen ik dat schermpje wegklikte, begon het installatieprogramma de printer toch automatisch te installeren.

Daarna kon ik meteen weer printen en het ziet ernaar uit dat alles nu weer functioneert.

Ik ga het toch nog even een paar dagen goed in de gaten houden, maar het lijkt erop dat alles weer in orde is.

Bedankt voor de assistentie!

jd027

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.