Ga naar inhoud

Exel


KAR_1

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik ben op zoek of het mogelijk is twee bestanden (of lijsten) met elkaar te vergelijken of er wijzigingen zijn aangebracht , ik zal wat directer zijn  ,ik krijg vandaag een lijst met 15 kolommen en 450 regels meestal met de zelfde gegevens ,er kunnen regels bijkomen ,en er kunnen wijzigingen plaats vinden ,nu moet ik die dagelijks manu nakijken (is tijdrovend) ,is daar een mogelijkheid voor om dit door een af andere form in Exel te laten doen

Op hoop van zegen

alvast bedankt

Kar_1

bijgevoeg een lijst blad 1 & 2

Stock 0305_0405.xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een unieke identificatiewaarde voor een rij is er niet, want zelfs in 1 blad komen eenzelfde filenummer en referencenummer meerdere keren voor. Dat wil zeggen dat je elke kolom van elke rij van het ene blad moet vergelijken met elke kolom van elke rij van het andere blad. Daar is wel code voor te schrijven, maar daar begin ik niet aan, dat zou me teveel tijd vergen. Maar ik veronderstel dat, als het bedrijf waarvoor je werkt dit belangrijk vindt, het deze opdracht wel aan een softwarebedrijf kan uitbesteden.

 

In een vorig bericht schreef ik:

..niet als onderwerp "Excel" vermelden (want ALLE vragen in de Excelrubriek gaan over Excel), maar een onderwerp dat in het kort aangeeft waarover je vraag gaat.

Kennelijk was die tekst nog niet duidelijk genoeg ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.