Ga naar inhoud

Start Windows 10


Amonra

Aanbevolen berichten

Ik heb  2vragen :  Start scherm : Het kolom links met de pictogrammen is verdwenen. Hoe krijg ik die terug ??

Aan melden met mijn foto : ik moet steeds mijn wachtwoord in vullen en was eerder niet het geval.

Wie kan helpen????

   Gr. amonra

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, Amonra zei:

Het kolom links met de pictogrammen is verdwenen

 

Ik weet niet precies welke kolom je bedoelt. Het startmenu van Windows 10 telt standaard 3 kolommen. Ik heb die kolommen genummerd in onderstaande afbeelding:

 

591974f6de8c7-3_kolommen_in_startmenu.pn

 

Welke kolom ben jij nu kwijt?

Is dat kolom 1 (met daarin onder andere de knop om de computer uit te zetten of opnieuw op te starten) of kolom 2 (waarin al je programma's staan)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je ziet dus de lijst met je programma's niet meer. We gaan kijken of we die weer tevoorschijn kunnen toveren:

 

  • Klik met de rechter muisknop op een lege plek in de taakbalk en klik dan op Taakbalkinstellingen.
  • Zodra dat venster geopend is, klik je in de linker kolom van dat venster op Start.
  • In het rechter gedeelte van dat venster kun je dan allerlei keuzes maken. Het schuifje onder Lijst met apps in Startmenu weergeven moet op Aan staan. Als het nu op Uit staat, hoef je enkel op dat schuifje te klikken om het op Aan te zetten.
  • Je hoeft daarna niet ergens op OK te klikken. Sluit dat venster en klik dan op de Windows knop (= de knop Start).
  • Zie je dan wel weer de lijst met programma's / apps?

Voor de volledigheid geef ik er een afbeelding bij:

 

59199a1131ed2-Lijst_met_apps_in_Startmen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prima dat je die afbeeldingen geplaatst heb. Ik zie al wat er aan de hand is. Ga nog een keer naar dat instellingenvenster (zoals je zelf getoond hebt in je eerste afbeelding) en zet Start op volledig scherm weergeven op Uit.

Daarna moet je de lijst met programma's weer zien, nadat je op de Windows knop geklikt hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Graag gedaan, Amonra.

 

Je had nog een tweede vraag:

Op 14-5-2017 om 12:48, Amonra zei:

Aan melden met mijn foto : ik moet steeds mijn wachtwoord in vullen en was eerder niet het geval.

 

Daarmee heb ik persoonlijk geen ervaring. Volgens mij heb je daar een laptop voor nodig die een touchscreen heeft. Zo modern ben ik niet.

Ik vond wel deze website voor je: https://www.windows-helpdesk.nl/zonder-wachtwoord-inloggen/

Scrol op die website omlaag totdat je bent bij Afbeeldingswachtwoord.

 

Mocht je er daarmee niet uitkomen, geef dan aan wat er precies niet lukt. Dan kunnen andere leden je daar vast verder bij helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.