Ga naar inhoud

Wachtwoord laptop niet gekend


doeveren

Aanbevolen berichten

hoi,

Ik heb al de 'Ultimate boot cd' op disk, maar om die te starten moet BIOS het opstarten aanpassen.

Daar heb ik problemen, de bios van die laptop is anders(Windows 8) dan de mijne.

Het is een HP A4 vision amd en de bios is "HP insyde H20 setup utility"

Ik ben er bijna maar.......................

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, doeveren zei:

hier moet het opstarten via cd/dvd gedaan worden en dat lukt niet

 

Kan jij je cd/dvd-speler dus niet als eerste opstartmedium aangeven OF kan je het wel, maar wordt er gewoon niet van die speler opgestart?

 

En dus ken je het wachtwoord van de bios niet (meer) ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi,

De "Ultimate boot cd" is ok.

Ik kan in de bios.

De 3 eerste (blauw) allebei geen resultaat, na ze een voor een via F6 op de top zette.

De laptop start niet op met de "Ultimate boot cd" 

't Is dus via de bios afregeling dat die boot cd moet kunnen opstarten.

 

IMG_2680.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien een overbodige vraag: je weet dat je bij het booten op (gelijk welke) toets moet drukken om te booten vanaf die DVD ?

 

Als je dit deed en je start niet op van je dvd, vermoed ik dat ofwel je speler ofwel je dvd stuk is - kan je een ander (opstart)cd/dvd uitproberen?

 

Maar mogelijk is het op deze manier opgelost: je wachtwoord van je bios resetten/verwijderen: https://plazilla.com/page/4295006741/het-bios-wachtwoord-verwijderen-resetten

 

(en is het gedoe met je ultimate boot cd niet nodig)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.