Ga naar inhoud

windows partitie op Macbook Pro


Aanbevolen berichten

Hallo ik ben Jos en nieuw op dit forum. Ik ben zeker geen deskundige maar wil wel leren en zelf problemen oplossen.

Ik heb op mijn Macbook een partitie gemaakt waarop ik Windows 7 laat draaien maar nu krijg ik dit niet meer geopend omdat het wachtwoord niet meer herkend wordt. Ik heb van het net een

programma, ophcrack live cd, opgehaald en op schijf gebrand maar ook dit helpt mij niet. Ik moet deze als opstartschijf gebruiken maar hiervoor moet ik naar Bios en vandaaruit de partitie opstarten maar dit werkt niet. Heeft iemand hier ervaring en kan mij hier mee helpen?

BVD Jos

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Is Windows OS op de Macbook geïnstalleerd via Boot Camp?

Een BIOS bij Windows OS, heet bij een Apple computer Open Firmware.

 

Quote

Gebaseerd op een interactieve programmeertaal, kan Open Firmware worden gebruikt om nieuwe hardware efficiënt te testen en op te bouwen.

 

Weet u niets over Open Firmware, blijft af. 

Wil u zaken wijzigen ga naar Systeemvoorkeuren.

 

Voor zover ik weet werkt ophcrack live cd niet op een macOS computer.

Het wachtwoord van een OS X-gebruikersaacount wijzigen of opnieuw instellen.

 

Startip key combinations for Mac.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de partitie via bootcamp geinstalleerd maar naar nu blijkt kan dit ondanks dat het in appletips wel wordt onderschreven niet meer met windows 7 worden gedaan. Versie 8 of 10 worden wel ondersteund. Ik heb spijt als haren op mijn hoofd dat ik Sierra heb gedownload want ik heb nu ook problemen met mijn HP Photosmart C4580 printer/scanner die ook niet door Sierra 10.12.5 ondersteund worden. Ik moet dus windows 8 of 10 kopen of  windows maar niet meer gebruiken op mijn Macbook Pro.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reaktie. Ik moet uitzoeken hoe ik Easy scan 1.6.0 kan downloaden want als ik naar de pagina ga zie ik alleen 1.8.0 staan om op te halen en dat wil ik niet. Ik heb Sierra gedownload toen ik in het buitenland was. Nu ik weer terug ben en wilde scannen deed het apparaat het ineens niet meer. Het wordt wel geinstalleerd maar staat in de printerlijst als "inactief" aangegeven. Spijt als haren op mijn hoofd dat ik Sierra heb opgehaald maar durf ook niet terug via mijn back up.

Ik wil het graag zelf doen maar wordt van alle ellende wel onzeker.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

50 minuten geleden, nobel zei:

Ik moet uitzoeken hoe ik Easy scan 1.6.0 kan downloaden want als ik naar de pagina ga zie ik alleen 1.8.0 staan om op te halen en dat wil ik niet.

 

Dat artikel waar HP Easy Scan wordt vermeld is van 21 sep 2016, logisch dat de app in de tussentijd geüpdatet is van v. 1.6.0 naar v.1.8.0.

De v. 1.8.0 is van is van april 2017.

HP Easy Scan app is een legaal app van Mac App Store, als na het installeren de app géén oplossing biedt kunt u eenvoudig verwijderen.

 

Vergeet niet dat HP Photosmart C4580 printer/scanner een HP product is van 2008.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het ondanks dat het een produkt van 2008 schijnt te zijn vreemd dat software ontwkkelaars hier geen rekening mee houden.Voor € 70,00 kan ik een nieuwe printer kopen maar deze is nog uitstekend. Op Windows 10 heb ik met deze printer geen enkel probleem dus waarom kan Apple of Hp geen updat voor sierra maken 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.