Ga naar inhoud

Problemen na Windows herstel

thierry1

Aanbevolen berichten

Ik wil me helemaal niet mengen maar, ...

Na elke "grote" update worden naar mijn ervaring "alle vorige herstelpunten" verwijderd.

Het is zelfs zo dat: systeemherstel al eens volledig "uitgeschakeld" staat!

Indien het zo zou zijn dat de Creators Update pas op 15/06/2017 zou geïnstalleerd zijn geworden, dan stel ik mij de vraag waarom betrokkene niet meer kan terugkeren naar een eerdere versie op vandaag of gisteren 18/19-06-2017???

aangepast door Calvus
foutje
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Foutje in mijn vorige posting.

Ik bedoel: waarom kan betrokkene gisteren of vandaag niet meer terugkeren naar een vorige versie als de Creators Update pas geïnstalleerd werd op 15/06/2017?

Waarom is die mogelijkheid niet beschikbaar?

Is de Creators update al eerder geïnstalleerd?

Ik dacht toch dat men 10 dagen de tijd had om het besturingssysteem terug te draaien naar een eerdere versie?

Of mis ik iets?

Link naar reactie
Delen op andere sites

droske,

ik vrees er ook voor.

Heb het herstel gedaan maar moet hem nog testen. Op het eerste zicht is er niets verandert dus ik vrees dat het verloren moeite was.

Hoe kan dit nog opgelost worden?

Volledig herinstalleren? Maar dan ga ik eerst een back-up moeten maken van de documenten ed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, thierry1 zei:

Maar dan ga ik eerst een back-up moeten maken van de documenten ed.

Dat moet je sowieso op regelmatige basis doen hé.

Ik kom vanavond met een nieuw advies. Heb nu een andere invulling tot vanavond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alvorens tot een ingrijpendere actie over te gaan raad ik je aan eerst het volgende te proberen:

Type cmd in het vak Zoeken in Windows .

Klik nu met de rechter muisknop op Opdrachtprompt en klik op Als administrator uitvoeren

Typ sfc /scannow en druk enter. (let op de spatie voor de / )

Alle Windows systeembestanden worden nu gecontroleerd op fouten en indien nodig vervangen door een correcte versie.

Hou de Windows installatie cd/dvd bij de hand (als je er een hebt) want er kan om gevraagd worden.

Na de scan krijg je een overzicht van de resultaten en een verwijzing naar een CBS logbestand.

Wanneer u de melding krijgt: "Er zijn geen schendingen van de integriteit gevonden", voert u onderstaande niet uit. Krijgt u wel foutmeldingen, dan kan u onderstaande uitvoeren zodat we in een logje naar je problemen kunnen zien.

Typ nu findstr /c:"[sR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" en druk enter.

Let op de spatie voor de / en %windir% en voor en na de >.

Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.

Voeg dit bestandje als bijlage toe aan een volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

@Calvus

Na iedere grote update worden inderdaad alle vorige systeemherstelpunten verwijderd. dat is  hier dus ook gebeurd. Vandaar slechts dat ene systeemherstelpunt van na de Creators update. Bij vorige grote updates bleek zelfs systeemherstel helemaal niet meer ingeschakeld te zijn, wat sinds de Ceators update gelukkig wel het geval is.

In de Speccy log is duidelijk af te lezen wanneer de Creators update geïnstalleerd is (zie mijn eerdere postings). Het is raden naar de reden waarom een terugkeer naar de vorige versie hier niet meer beschikbaar is. De eigenaar (vader van thierry1) heeft zelf al van alles "geprobeerd" en weet waarschijnlijk niet meer te vertellen wat precies. het is dus niet uitgesloten dat deze actie ondernomen is geweest.

aangepast door droske
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Droske,

Inderdaad, Speccy toont duidelijk dat de huidige versie van Windows op 15/06/2017 werd geïnstalleerd.

Of er al dan niet een "Schijfopruiming" werd uitgevoerd, zou toch te controleren zijn?

Staat er nog een map "Windows.old" onder zijn Locale schijf (C)?

Indien niet dat mag men er van uit gaan dat er wel degelijk opgeruimd is.

Daarentegen, staat ze er nog wel, dan ... ???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je plaatst terug identiek hetzelfde bestand (leeg) en met een foute extensie. Moet sfcdetails.txt zijn en niet sfcdetails.tx

Ga nog eens terug naar de locatie van dat bestand en kopieer het opnieuw om hier te plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.