Ga naar inhoud

Gehackt?


Aanbevolen berichten

Als ik mijn pc opstart krijg ik telkens de melding wachtwoord onjuist. De eerste keer kon ik het nog omzeilen en als ik WiFi uitschakelde bij afsluiten had ik geen probleem  meer.nu ben ik dat zaterdag vergeten en is terug hetzelfde.als ik bij het inschakelen meerdere  keren op enter druk krijg ik wel de melding welkom  voor een min. en dan terug paswoord onjuist

Iemand enig idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Hou er rekening mee als deze actie straks niet meer lukt je niet meer in je pc kan komen dus ik zou het even uitschakkelen.

Uitleg: https://www.windowscorner.nl/handleidingen/windows8-1/inloggen-zonder-je-wachtwoord-en-gebruikersnaam-op-te-geven.php

 

Scan daarna eens met Mbam.

 

Download MalwareBytes Anti-Malware bij voorkeur naar het bureaublad.
 

  • Dubbelklik op mb3-setup-consumer-3.0.5.1299.exe om de installatie van Malwarebytes Anti-Malware te starten.
  • Dit is een proefversie van 14 dagen die (tijdelijk) dezelfde realtime-bescherming biedt als de (betalende) Premiumversie. Na deze periode schakelt deze automatisch over naar de gratis versie, zonder realtime-bescherming.
  • Volg de verdere aanwijzingen tijdens de volledige installatieprocedure.
  • Kies bij de taalinstelling voor "Nederlands".
  • Zie je in het startvenster de mededeling "Updates zijn niet actueel", klik dan op "Controleer op updates".
  • Klik nu op de tab "Scannen".
  • Kies vervolgens voor "Aangepaste scan" en klik op "Stel scan in".
  • Plaats een vinkje bij de optie "Scan naar rootkits".
  • Selecteer in het rechter venster alle aanwezige harde schijven en partities.
  • Klik vervolgens op "Scan Nu" om de aangepaste scan uit te voeren.
  • Wees geduldig want het scannen kan een tijdje duren.
  • Wanneer de scan gereed is en er bedreigingen zijn gedetecteerd, krijg je hier een overzicht van.
  • Klik op "Selectie in quarantaine plaatsen".
  • Er kan gevraagd worden om de computer terug op te starten. Doe dat dan om het verwijderingsproces te voltooien.

 

  • Open Malwarebytes opnieuw.
  • Klik nu op de tab "Rapporten".
  • Klik op "Scanrapport".
  • Klik op de knop "Rapport bekijken", daarna op "Exporteer" en kies de optie tekstbestand (*.txt).
  • Geef de naam MB Scanlog als bestandsnaam voor het opslaan van het logbestand en klik op "Opslaan".
  • Sluit de melding "Uw bestand is met succes geëxporteerd" door op OK te klikken en daarna op "Sluiten".
  • Het bestand MB Scanlog.txt is nu op je bureaublad opgeslagen.

 
MalwareBytes' Anti-Malware logbestand plaatsen
 

  • Voeg het logbestand MB Scanlog.txt(dat je hebt opgeslagen op het bureaublad) als bijlage toe aan het volgende bericht. (Het resultaat van de scan kan je tevens terugvinden in Malwarebytes Anti-Malware bij "Rapporten").

 
Wil je deze handleiding uitgebreid bekijken, dan kan dit via de PC Helpforum-video op deze locatie.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Windows10 en het is ontstaan nadat mijn vrouw die nog nooit op een pc gewerkt heeft van mij naar muziek

Mocht kijken  op YouTube daar moet ze afgeleid zijn met steeds verder weg te klikken.Plots kreeg ze een scherm met eentjes.,nulletjes en letters.Toen ze dat vertelde voelde ik de  bui al hangen.De eerste maal is het me gelukt om het te omzeilen en heb ik Norton laten diepscannen en die heeft een systeemfout in quarantaine gezet.Ik heb ook kontakt gehad met een medewerker en die gaf me de raad om kontakt op te nemen met Microsoft

Nu had ik nog een oude fix-me stick liggen en als ik die aansluit krijg ik de melding de wizard wachtwoord opnieuw instellen als ik op volgende klik krijg een scherm met de vermelding :plaats de wachtwoordherstelschijf in usb station G.Maar die heb ik niet en wat is dat eigenlijk.

aangepast door Nod
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Dan ben ik bang dat er toch een aantal dingen zijn beschadigt, lees de volgende stappen eens goed door.

Vooral de optie: De pc opnieuw instellen vanaf de Windows 10 installatieschijf of een Windows 10 installatiemedium (USB- stick)

Kies daar "Mijn bestanden behouden."

 

1. Maak een Media Creation Tool: https://www.pc-helpforum.be/topic/59284-windows-10-gratis-en-legaal-downloaden/

2. Ga daarna naar Opstarten vanaf de Windows 10installatieschijf: https://www.pc-helpforum.be/topic/59775-je-pc-vernieuwen-zonder-dat-dit-invloed-heeft-op-je-bestanden-in-windows-10/

Kies tijdens het installeren voor:
Deze pc opnieuw instellen.
Mijn bestanden behouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ten einde raad heb ik mijn pc binnengebracht bij een lokale hersteller.Blijkt dat mijn wachtwoord veranderd was,,waarschijnlijk is dit gebeurt tijdens een update(vandaar die cijfers en letters) .Nu is mijn wachtwoord uitgeschakeld en blijft het uitgeschakeld.Hij dacht eerst aan een virus dat mijn instelling van toetsen bord verandert van azerty naar querty wat nogal eens gebeurt zegt hij.Hartelijk dank voor het proberen om het op te lossen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Nod zei:

Ten einde raad heb ik mijn pc binnengebracht bij een lokale hersteller.Blijkt dat mijn wachtwoord veranderd was,,waarschijnlijk is dit gebeurt tijdens een update(vandaar die cijfers en letters) .Nu is mijn wachtwoord uitgeschakeld en blijft het uitgeschakeld.Hij dacht eerst aan een virus dat mijn instelling van toetsen bord verandert van azerty naar querty wat nogal eens gebeurt zegt hij.Hartelijk dank voor het proberen om het op te lossen.

Mooi dat het is opgelost, en bedankt voor je terug post :top:

 

Dan sluit ik dit onderwerp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • abbs sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.