Ga naar inhoud

Laptop geblokkeerd


jave

Aanbevolen berichten

De computer van mijn dochter, een Aspire V3-771G kan niet meer opstarten. De laptop opent met de melding "problemen vaststellen op deze computer, maar dan geraak ik niet meer verder. Na herhaaldelijk proberen opnieuw op te starten draait nu al meer dan een uur een scherm met de vermelding "Schijffoute worden hersteld. Dit kan langer dan een uur duren". Ik heb de indruk dat er geen beweging in zit. Graag uw advies. Dank bij voorbaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minuten geleden, jave zei:

De computer van mijn dochter, een Aspire V3-771G kan niet meer opstarten.

Blijkbaar een gevolg van schijffouten. Hopelijk kunnen deze tijdens de schijfcontrole hersteld worden.

 

44 minuten geleden, jave zei:

Ik heb de indruk dat er geen beweging in zit.

Dat is soms maar schijn. Ik raad je toch aan (veel) geduld te hebben. Als je deze schijfcontrole onderbreekt dan kan dat zware gevolgen hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb schijfherstel nog een dag laten draaien, zonder resultaat. Daarna heb ik een usb stick met de Live CD ingebracht, Dat bracht geen verandering. Vervolgens heb ik de laptop uitgezet en hem terug opgestartmet de usb stick, weerom geen verandering, De laptop zoekt zijn weg terug naar schijfherstel, en blijft daar op draaien. Is hier nog iets aan te doen?

aangepast door jave
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, jave zei:

 Het is dus niet gelukt om die Live CD te starten.

 

 

Je moet die stick niet proberen opstarten vanuit de Windows omgeving, het betreft een opstartbare stick . 

Hoe je zo'n stick of cd moet opstarten vind je ook terug in  de handleiding: 

Eenmaal opgestart vanaf die stick moet je CrYstalDiskInfo opstarten.

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.