Ga naar inhoud

vergrendeligsscherm


grijzegeus

Aanbevolen berichten

hello,

ik werk met win10 creators update.

in persoonlijke instellingen kan het vergrendelingsscherm worden ingesteld.

een foto (zie bijlage) kan worden gekozen.

deze foto zou ik willen gebruiken in een andere toepassing, maar  ik kan deze nergens vinden, dus "kies uw afbeelding" en "bladeren" geen resultaat (zie opnieuw bijlage).

heeft iemand raad??

groeten

 

vergrendelingsscherm.docx

openen.docx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bedoelt de afbeelding met uitzicht op zee vanuit een grot. Dat is een van de zogenaamde Spotlight foto's. Regelmatig worden er door Windows Spotlight foto's gedownload, die je kunt gebruiken als afbeelding op je vergrendelingsscherm. Ik heb ingesteld dat ik regelmatig een andere foto op mijn vergrendelingsscherm te zien krijg. Er zitten erg mooie plaatjes bij.

 

Nu naar jouw vraag: waar zijn die foto's opgeslagen en kan ik ze daar kiezen? Deze afbeeldingen zijn flink ver weg verstopt, maar je kunt ze zichtbaar maken en zelf een afbeelding uitkiezen.

Kun jij een beetje uit de weg met Engels? Dit is namelijk een Engelstalig artikel over die Spotlight afbeeldingen: http://winaero.com/blog/where-to-find-lockscreen-spotlight-images-in-windows-10/

 

Waarschuwing: klik op die pagina niet op deze regel:

59537907ac254-Recommended.PNG

Dat programma heb je namelijk niet nodig.

 

Ik heb verder gezocht en vond nog wat informatie in het Nederlands over Spotlight foto's. Dit is een link naar een nieuwsbrief van Menno Schoone: https://www.schoonepc.nl/brief/schoonepc_nieuwsbrief_75.pdf

Op bladzijde 14 van die nieuwsbrief vind je: Foto's vergrendelingsscherm veiligstellen.

 

Ik kan hier ook wel die afbeelding neerzetten, maar ik heb hem in het formaat 1920 x 1080 pixels en dat neemt veel ruimte in op het forum.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En ik heb nog even verder gezocht. Ik heb voor jou een makkelijker manier gevonden.

Als het jou enkel gaat om de afbeelding  met uitzicht op zee vanuit een grot, dan kun je die ook hier terugvinden: C:\Windows\Web\Screen.

Op mijn pc heeft die afbeelding de naam img100.jpg; hij is 1,48 MB groot en meet 3840 x 2160 pixels.

 

5953b3ca73f0e-Windows_Web_Screen.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

aan porrelaar,

zeker eerst zeer bedankt voor je antwoorden!!!!!!!!! (ongelooflijk)

toch heb ik nog een probleem met je eerste oplossing nl.

als ik "winaero tweaker" gebruik dan heb ik het volgende probleem (zie bijlagen).

de foto wordt in tweak1 wel getoond MAAR zoals je kunt zien in tweak2 is deze niet zichtbaar en dit zowel in portrait als landscape.

beste groeten en dank

tweaker2.docx

tweaker1.docx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is al weer een tijdje geleden (6 november 2016) dat ik de informatie gebruikte die op deze website stond: http://winaero.com/blog/where-to-find-lockscreen-spotlight-images-in-windows-10/

 

Ik gebruikte toen enkel de eerste methode die daar beschreven wordt. Ik heb dus geen gebruik gemaakt van het programma Winaero Tweaker. Ik heb alleen de landscape foto's bewaard. Bij mij waren dat er toen 17. Ik zie (in tweaker2.docx) dat er bij jou slechts 13 foto's gevonden worden. Het verschillende aantal kan ik niet verklaren. Ik had verwacht dat jij juist meer foto's zou vinden dan ik, omdat er door Windows Spotlight af en toe nieuwe foto's gedownload worden naar je pc, zonder dat jij daar zelf invloed op hebt.

Ook kan ik niet verklaren waarom de door jou gezochte foto met Winaero Tweaker niet gevonden wordt in de map Assets.

 

Maar had je ook al gekeken in de map C:\Windows\Web\Screen? Daar zou die afbeelding toch ook moeten staan.

 

Weet je wat? Ik zet die afbeelding gewoon hieronder. Als de leiding van PCH de afbeelding te groot vindt, dan zullen ze hem wel verwijderen. Maar tot zolang kun jij hem downloaden door er met de rechter muisknop op te klikken en dan te kiezen voor Afbeelding opslaan als..

 

5954c9bfed133-uitzicht_op_zee_vanuit_gro

aangepast door porrelaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben er wat verder in gedoken en heb gekeken wat er nu voor foto's op mijn computer in de map Assets staan. Hieronder een afbeelding waarin ik twee vensters van de Verkenner naast elkaar heb gezet (je kunt -indien gewenst- op de afbeelding klikken om hem te vergroten):

 

5954eb9c6ee55-LockScreen_Images_Landscap

 

In het linker venster staan 17 foto's; in het rechter venster 19. Voor een deel zijn die foto's in beide vensters gelijk, maar sommige foto's (bijvoorbeeld van de lachende vos) die nog in de map Assets stonden op 6 november 2016, zijn verdwenen op 29 juni 2016. Daarvoor zijn andere foto's in de plaats gekomen.

 

Hoe komt dat? Ik heb daar wel een theorie over. Wanneer je een nieuw vergrendelingsscherm te zien krijgt, dan zie je in de rechter bovenhoek een vraag: "Leuke foto?" Daar kun je dan op klikken en dan kun je aangeven of je die foto leuk of niet leuk vindt. Aan de hand van de populariteit van foto's zal Windows Spotlight dan meer foto's downloaden die lijken op de foto die jij leuk vindt.

Op die manier is het ook te verklaren dat niet iedereen dezelfde afbeeldingen heeft in de map Assets.

 

Maar voorlopig vermoed ik dat jij tevreden bent met de afbeelding van de grot die ik in mijn vorige post plaatste. Als je hierover nog meer vragen hebt, dan moet je dat maar laten weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry zeggen is niet nodig. Ik zit echt niet achter (voor?) mijn pc te wachten totdat jij antwoordt. Wanneer jij geantwoord hebt, krijg ik immers een notificatiemail van het forum.

 

Jij hebt gebruik gemaakt van het programma Winaero Tweaker om de Spotlight foto's te vinden. Dat programma heeft voor jou de map Assets gevonden en de foto's daaruit gekopieerd. Je hoeft er dus niet zelf naar op zoek.

Dit is overigens het pad naar die map Assets:

%localappdata%\Packages\Microsoft.Windows.ContentDeliveryManager_cw5n1h2txyewy\LocalState\Assets

 

Laat dat gewoon voor wat het is. Jij hoeft er niets mee te doen.

1. Heb je intussen de afbeelding van de grot met uitzicht op zee die ik een paar reacties terug plaatste, opgeslagen op je eigen pc in een map naar keuze?

2. Heb je hier nog meer vragen over?

Link naar reactie
Delen op andere sites

 aan porrelaar

nogmaals zeer bedankt voor je tussenkomst en inderdaad ik heb de afbeelding kunnen opslaan in een map, maar, als ik mag, er blijft één probleem nl. i het boek "SchoonePC win10 creators update" staat op blz. 124 "windows spotlights veilig stellen".

"dit is als volgt op te lossen: kopieer vanuit verkenner de map assests naar de map afbeeldingen, open de map en REN *.* *jpg" en dat krijg ik niet gedaan

kan je daarin helpen?

groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je maakt een typefout in het commando.

Grijzegeus schreef REN *.* *jpg

Het juiste commando is REN *.* *.jpg

Je bent dus een punt vergeten achter de derde asterisk (*). Commando's typen luistert heel nauw; als je een punt of een spatie vergeet, dan werkt het commando niet.

Maar... jij hoeft die werkwijze van Menno Schoone helemaal niet te volgen. Jij gebruikte toch Winaero Tweaker? Die doet precies hetzelfde, maar dan volautomatisch: met een klik op de knop. Het resultaat is hetzelfde als wanneer je de werkwijze van Menno Schoone zou volgen, maar met Winaero Tweaker hoef je de map Assets niet zelf op te zoeken, want dat doet Winaero Tweaker voor jou. Bovendien hoef je dan geen commando's te typen, waarbij je makkelijk een typefout maakt.

Kortom: wanneer je geen extra programma wilt installeren, dan gebruik je de methode van Menno Schoone. Maar jij had Winaero Tweaker al geïnstalleerd, en dan is het echt veel eenvoudiger om dat programma te gebruiken. Je krijgt dan volautomatisch een map met alle vergrendelingsschermen, en die heeft nog een duidelijke naam ook. Kan niet eenvoudiger:

5958bfdc2383f-map_met_lock_screens.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.