Ga naar inhoud

Updates tijd


bernard

Aanbevolen berichten

Mijn vrouw en ik hebben ieder een eigen laptop

Allebei een HP , de een van 2009 en die van mijn vrouw  2013

Nu heb ik 12 juni een discussie gehad met Droske , en het laatst wat ik toen nog kon doen was de  :  creators update binnen halen . Dat heb ik toen niet gedaan

omdat ik bang was dat het te moeilijk voor mij was.

Antwoord Droske was , geen probleem , maar hij komt binnenkort toch wel

Inderdaad , maandagavond toen ik de laptop af wilde sluiten gebeurde het .

Ik ben tot s,nachts 2 uur wakker gebleven tot het klaar was,

 

Eerste vraag   : waarom komen die uppdates altijd als ik wil gaan slapen ,kan dit niet op een ander  moment ?

Dit komt op de laptop van mijn vrouw regelmatig voor .

 

Tweede vraag waarom krijg ik nooit die meldingen dat geupdated ( moet )worden ?

Ik kan me niet heugen dat ik zo,n melding heb gehad , of gebeurt dat bij mij automatisch , zonder dat ik het merk ?

 

Of heeft dat met leeftijd van de lappies te maken ?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, bernard zei:

Eerste vraag   : waarom komen die uppdates altijd als ik wil gaan slapen ,kan dit niet op een ander  moment ?

Dit komt op de laptop van mijn vrouw regelmatig voor .

Standaard kiest Microsoft er voor om je pc niet af te sluiten om updates te installeren terwijl je de pc in gebruik hebt. Dus wanneer je de pc uitschakelt (als je bv gaat slapen) dan worden de in de pipeline zittende updates tijdens het afsluiten geïnstalleerd. Je kunt dat aanpassen in de instellingen van Windows update maar je schiet er niets mee op. Updaten moet je toch.

Ook al ga je slapen laat de pc bij het afsluiten rustig zijn werk doen. Zodra de updates geïnstalleerd zijn sluit je pc af. Dat gebeurt dan allemaal terwijl je rustig kunt slapen.

 

10 minuten geleden, bernard zei:

Tweede vraag waarom krijg ik nooit die meldingen dat geupdated ( moet )worden ?

Ik kan me niet heugen dat ik zo,n melding heb gehad , of gebeurt dat bij mij automatisch , zonder dat ik het merk ?

Dat is zo sinds Windows 10. Je hebt er geen zeggenschap meer over. Er is wel een mogelijkheid om Windows update tijdelijk uit te schakelen maar  je kunt dat niet uitgeschakeld laten als je up-to-date en voldoende beveiligd wil blijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus het komt eigenlijk dat mijn laptop veel meer aan staat dan die van mijn vrouw  ?

 

En als de laptop van mijn vrouw overdag gewoon aan staat , dan gaat deze natuurlijk op zwart ,

maar dan komen de updates wel ?

Of zie ik dit verkeerd ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, droske zei:

Ik ga je een paar linken geven om eens door te nemen, je gaat er veel van opsteken.

 

https://www.schoonepc.nl/windows10/windows_10_instellingen_wijzigen_bijwerken_en_beveiliging.html#windows_update

 

Hier staat het volgende geschreven:

 

Via de link Gebruikstijden wijzigen zijn de werktijden in te stellen, binnen dit tijdsbestek worden geen updates geïnstalleerd. Het ingestelde tijdsframe (van maximaal 18 uur) loopt standaard van 8 uur ’s ochtends tot 5 uur ’s middags: wordt voornamelijk in de avonduren gewerkt dan is het dus verstandig het tijdsframe daarop aan te passen. Voordat Windows de updates installeert en opnieuw opstart, wordt gecontroleerd of de computer op dat moment daadwerkelijk buiten gebruik is. Via de link Opties voor opnieuw opstarten is eventueel nog een vast tijdstip in te stellen waarop Windows opnieuw mag opstarten om de installatie van een update af te ronden. De toegevoegde waarde hiervan is echter beperkt, aangezien Windows in de meeste gevallen net zo goed direct opnieuw opgestart kan worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.