Ga naar inhoud

GPS off-line op tablet


Aanbevolen berichten

Ik bezit één Samsung tablet GT-P5100 Android-versie 4.2.2  Baseband-versie  P5100XXDMG1   Kernelversie 3.031-2392162 mijn vraag kan ik hier een GPS funktie op installeren die werkt zonder internet???

 

Alvast bedankt voor alle mogelijke info.

 

Guido,

Link naar reactie
Delen op andere sites

GPS werkt zonder internet.

Denk maar aan een digitale fotocamera met GPS functie. Die maakt geen gebruik van internet. De GPS functie zorgt ervoor dat bij iedere gemaakte foto ook de GPS data worden opgeslagen, zodat je later nog kunt zien waar die foto genomen is.

Of denk aan een losse TomTom die je in de auto kunt gebruiken. Ook een TomTom heeft een GPS functie, anders kun je immers niet zien waar je bent met je auto. Maar een TomTom heeft geen internetverbinding nodig om een routebeschrijving te maken.

 

Wat gebruikt wel data van je internetbundel? De kaarten die door een navigatieprogramma gedownload worden. Bij een TomTom staan alle kaarten al op de SD kaart in het toestel.

Maar als jij bijvoorbeeld op jouw Samsung tablet gebruik maakt van Google Maps, dan moeten die kaarten nog gedownload worden wanneer je een routebeschrijving wilt laten maken door Google Maps. En die data tikken fors aan.

 

Als jij op je tablet gebruik wilt maken van een navigatieprogramma zoals Google Maps, terwijl je onderweg geen gebruik wilt of kunt maken van een internetverbinding, dan moet je de benodigde kaarten van te voren downloaden, als je nog thuis bent en van je eigen wifi gebruik kunt maken.

 

Lees er hier meer over: https://www.madformobile.com/gratis-gps-zonder-internet/

 

In plaats van Google Maps kun je ook gebruik maken van Here Maps: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.here.app.maps&hl=nl

Ook met dat programma kun je kaarten van tevoren downloaden, zodat je onderweg geen internetverbinding nodig hebt.

Hou er wel rekening mee dat die kaarten behoorlijk wat ruimte (MB's) kunnen innemen op je tablet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.