Ga naar inhoud

OneDrive


pmaris

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

ik wil graag een permanente backup van al mijn bestanden, foto's, muziek... in de cloud via OneDrive. Hierbij heb ik 2 vragen:

 

1) Is het noodzakelijk dat ik dan alle documenten, foto's, muziek... op de hard disk van mijn laptop onderbreng in een subfolder van OneDrive, of kan ik die laten staan als subfolders van mijn gebruikersfolder en dan in OneDrive aanduiden dat die folders moeten gesynchroniseerd worden?

2) Ik heb ook mijn pst-bestanden opgenomen in de te synchroniseren bestanden. Nu merk ik dat bij de minste wijziging aan zo'n pst-bestand telkens het hele bestand opnieuw geüploaded wordt, waardoor het bestand telkens een hele tijd onbeschikbaar is. Is dit normaal? Kan je instellen dat de synchronisatie op bepaalde tijdstippen gebeurt en niet permanent? Kan je instellen dat enkel de wijzigingen gesynchroniseerd worden?

 

Alvast bij voorbaat dank voor nuttige tips!

 

Met vriendelijke groeten,

Paul Maris

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 28-7-2017 om 14:35, pmaris zei:

1) Is het noodzakelijk dat ik dan alle documenten, foto's, muziek... op de hard disk van mijn laptop onderbreng in een subfolder van OneDrive,

 

Ja, de documenten moet u onderbrengen in een subfolder bij OneDrive.

 

ScreenShot533.jpg.3e2bd971d08551dc9575950eaf268e72.jpg

 

 

Op 28-7-2017 om 14:35, pmaris zei:

2) Ik heb ook mijn pst-bestanden opgenomen in de te synchroniseren bestanden. Nu merk ik dat bij de minste wijziging aan zo'n pst-bestand telkens het hele bestand opnieuw geüploaded wordt, waardoor het bestand telkens een hele tijd onbeschikbaar is. Is dit normaal? 

 

Ja, synchronisatie heeft tijd nodig.

 

 

Op 28-7-2017 om 14:35, pmaris zei:

Kan je instellen dat de synchronisatie op bepaalde tijdstippen gebeurt en niet permanent? Kan je instellen dat enkel de wijzigingen gesynchroniseerd worden?

 

Ja, als u uitlogt van OneDrive op de computer dan wordt er niet gesynchroniseert.

 

Op 28-7-2017 om 14:35, pmaris zei:

ik wil graag een permanente backup van al mijn bestanden, foto's, muziek... in de cloud via OneDrive.

 

Maar waarom OneDrive? 5 GB is tegenwoordig weinig.

Kijk even hier voor een alternatief.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van harte bedankt voor uw antwoorden!

 

Wat punt 2 betreft: wordt een folder bij de minste wijziging of toevoeging van een bestand volledig opnieuw opgeladen? Of enkel de wijziging of toevoeging? Want anders genereert dat toch immens veel dataverkeer?

 

Ik heb 1TB opslag, inbegrepen in Office 365, vandaar de keuze voor OneDrive.

Met vriendelijke groeten,

Paul Maris

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, pmaris zei:

Wat punt 2 betreft: wordt een folder bij de minste wijziging of toevoeging van een bestand volledig opnieuw opgeladen? Of enkel de wijziging of toevoeging? Want anders genereert dat toch immens veel dataverkeer?

 

Als u een document wijzigt dat in een sub map bij OneDrive is opgeslagen, wordt alléén dat document daarna gesynchroniseerd. De wijzigingen worden bijgehouden.

Een bestaande document (van 2010) dat ergens op de computer is opgeslagen, gaat u dat document copy & paste naar OneDrive map. Dan wordt vervolgens alléén dat bestand gesynchroniseerd. Voor OneDrive is dat een nieuwe document dat opgenomen moet worden.

 

ScreenShot119.jpg.525fc170156db08cc0c45dae50530033.jpg

 

Het beste is dat OneDrive map onderverdelen in een aantal sub-mappen, zoals Documenten, Foto's, PDF etc. Is de naam Documenten misschien een te algemene naam, maak dan Word, Excel, PowerPoint of zo iets. Dat is een persoonlijke keuze.

Een voorbeeld: in de map Afbeeldingen heb ik een afbeelding die ik wil bewerken.

 

597e17aa34640_Schermafbeelding2017-07-30om19_28_19.jpg.e6e2f4a888fb38cc6b1d696d330f583c.jpg

 

Na het bewerken & opslaan, dan wordt alléén die afbeelding gesynchroniseerd (de laatste wijziging wordt gesynchroniseerd).

 

597e17e4740e5_Schermafbeelding2017-07-30om19_28.19kopie.jpg.b6272572696ba70933614ecbb667ae45.jpg

 

11 minuten geleden, pmaris zei:

Ik heb 1TB opslag, inbegrepen in Office 365, vandaar de keuze voor OneDrive.

 

OK, duidelijk dat is mooi  :top:

 

Graag gedaan :adore:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.