Ga naar inhoud

Vernieuwen harde schijf


Aanbevolen berichten

  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Om niet al direct de bal mis te slaan zou het nuttig zijn indien je ons wat meer info bezorgt over je huidige pc.

 

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

 

Vink bij de installatie alle aangeboden extra's uit.

 

Speccy.PNG

 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is, selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De schijf waar je Windows op staat is inderdaad aan vervanging toe.

Je hebt nog slechts 4 % vrije ruimte wat niet meer werkbaar is. De schijf heeft ook al heel wat uren op de teller en is nog een SATA II.

Wat me al direct is opgevallen is dat je nog met een Windows 10 van het eerste uur werkt. Deze is compleet verouderd. Bijwerken gaat met deze schijf niet meer zolang je met zo weinig vrije ruimte zit.

 

Ik raad je aan deze schijf te vervangen door een SSD. Zo iets bijvoorbeeld.

 

Op 29/7/2017 om 17:14, Tjoeptjie zei:

Kan ik mijn huidige schijf gewoon overzetten op mijn nieuwe?

Ja dat kan perfect.

Lees maar:

https://computertotaal.nl/artikelen/pc/overstappen-op-een-ssd-kloon-je-windows-installatie-en-bouw-je-ssd-in-63744/?article-page=1

 

https://be.hardware.info/reviews/4578/7/workshop-kopieer-hdd-naar-ssd-met-juiste-4k-alignment-stappenplan-harde-schijf-naar-ssd-kopieren-met-correcte-uitlijning

 

Belangrijk: https://be.hardware.info/reviews/4578/7/workshop-kopieer-hdd-naar-ssd-met-juiste-4k-alignment-stappenplan-harde-schijf-naar-ssd-kopieren-met-correcte-uitlijning

 

Niet vergeten: Nadat je de huidige schijf vervangen hebt niet wachten om te upgraden naar de nieuwste versie van Windows 10 (Creators). Daarvoor moet je via  Instellingen / Bijwerken en beveiliging naar updates laten zoeken en de aangeboden updates eerst laten installeren. Zodra je systeem daar mee klaar is krijg je automatisch een aanbod om te upgraden naar de Creators versie.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraag 1 is er al...:)

Moet ik zoals ze schrijven, een inbouwplaatje, een usb naar SATA-kabeltje en een sata-kabeltje kopen? Het inbouwplaatje en de sata-kabel wel denk ik...aangezien ik van een oude harde-schijf kom...

Ik dacht dat mijn schijven nu verbonden zijn met zo een brede platte kabel..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om een 2,5inch SSD schijf te kunnen inbouwen in een desktop pc heb je inderdaad een inbouwplaatje nodig. USB naar SATA niet nodig. SATA III (6Gb/s) kabel wel nodig.

 

9 minuten geleden, Tjoeptjie zei:

Ik dacht dat mijn schijven nu verbonden zijn met zo een brede platte kabel..

Neen, daar is je pc veel te jong voor. De Speccy log spreekt trouwens ook enkel over SATA.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik heb mijn harde schijf gekloond, met de software die bij mijn SSD-schijf van Samsung was bijgeleverd. Nu heb ik gedaan ,zoals ze schrijven op hardware.be, namelijk mijn kabels van de C-schijf in de SSD-schijf gestoken en terug opgestart...

Maar mijn pc neemt mijn tweede schijf, waar geen besturing op staat, eerst...

Die volgorde kon ik veranderen maar als ik mijn SSD-schijf als eerste laat opstarten, krijg ik mijn inlog-scherm. Ik log in en dan begint alles te knipperen???

 

Ik denk dat ik een stap vergeten ben of iets verkeerd heb gedaan...

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.