Ga naar inhoud

Dvd-rw station speelt geen cd's meer af


borndarling

Aanbevolen berichten

Goedemiddag,

 

Ik heb een probleem met het Dvd-rw station van mijn HP desktop pc. Ik brand heel vaak zelf cd's, zo ook gisteravond. Alles ging altijd prima maar dit keer gaf mijn brandsoftware ineens een foutmelding waarin stond dat de cd onbruikbaar is. Ik deed er een nieuwe lege cd in en deze werd al meteen niet meer gelezen. Nu ben ik er achter dat hij geen enkele cd meer leest. Cd-rom en dvd speelt hij wel gewoon af. Ook lijkt het erop dat er met het station zelf niets mis is aangezien hij gewoon te zien is in apparaatbeheer en ik geen foutmeldingen zie. Ook bij apparaatstatus staat 'dit apparaat werkt correct'. Kan iemand mij met dit probleem helpen? Bij voorbaat dank!

 

Groet,

Daimy

aangepast door borndarling
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12-8-2017 om 17:12, borndarling zei:

Ook lijkt het erop dat er met het station zelf niets mis is aangezien hij gewoon te zien is in apparaatbeheer en ik geen foutmeldingen zie. Ook bij apparaatstatus staat 'dit apparaat werkt correct'.

Dit zegt alleen dat de software en de drivers in orde zijn.

 

Afgaande op je uitleg is er iets mis met het mechanische deel van de brander.

Het station gewoon vervangen is de snelste en zekerste oplossing voor het probleem.

In een desktop pc is dit makkelijk zelf te doen.

De prijs schommelt tussen 20 en 30 euro afhankelijk van het merk en de winkel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.