Ga naar inhoud

Ethernetkabel op vierpolige telefoonstekker


legofreak

Aanbevolen berichten

Ik verhuis binnenkort naar een nieuw kot. Ik heb echter gemerkt dat toegang tot het internet daar enkel via wifi kan. Omdat ik graag eens game en trage/uitvallende wifi een groot probleem is, prefereer ik een ethernetkabel. Er is echter geen rj11 poort beschikbaar, enkel een vierpolige telefoonstopcontact (zie foto in bijlage). Ik heb al meerdere adapters hiervoor gevonden (wederom, zie bijlage), maar ik ben een leek in netwerken en heb dus geen idee of dit het probleem oplost.

 

Iemand die er meer kennis van heeft?

ptt-stopcontact.jpg

l_telefoonstekker-modulaire-ingang-rj10-rj11.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je geen vaste kabel kunt trekken van je modem naar je laptp/pc kun je altijd nog voor een powerplug/powerline adapter gaan. Die gaan van wandcontactdoos naar wandcontactdoos en halen tot max. 2 Gb
Je kunt daarna bedraad of toch via wifi naar je systeem. Al naar gelang je hebt aangeschaft.
Search daar maar eens op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, Veng zei:

Als je geen vaste kabel kunt trekken van je modem naar je laptp/pc kun je altijd nog voor een powerplug/powerline adapter gaan. Die gaan van wandcontactdoos naar wandcontactdoos en halen tot max. 2 Gb
Je kunt daarna bedraad of toch via wifi naar je systeem. Al naar gelang je hebt aangeschaft.
Search daar maar eens op.

Dat zou inderdaad een heel goed idee zijn, ik ga eens navragen hoe de bedrading is, het gebouw heeft een vrij rare opbouw, het zou me niet verbazen als het gedeelte waar de router staan op een apart net staat dan de rest van het gebouw.

Bedankt! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Let even op het volgende: als pluggen op dezefde fase zitten zullen ze het beste werken. Tegenwoordig kunnen ze blijkbaar ook van de ene fase naar de andere. Lukt dat niet, dan zijn er koppelstuktjes te krijgen die je in de meterkast tussen de fasen moet aansluiten. Zullen wel condensatoren zijn. Details heb ik niet maar kun je ongetwijfeld op het internet wel vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.