Ga naar inhoud

Ethernetkabel op vierpolige telefoonstekker


legofreak

Aanbevolen berichten

Ik verhuis binnenkort naar een nieuw kot. Ik heb echter gemerkt dat toegang tot het internet daar enkel via wifi kan. Omdat ik graag eens game en trage/uitvallende wifi een groot probleem is, prefereer ik een ethernetkabel. Er is echter geen rj11 poort beschikbaar, enkel een vierpolige telefoonstopcontact (zie foto in bijlage). Ik heb al meerdere adapters hiervoor gevonden (wederom, zie bijlage), maar ik ben een leek in netwerken en heb dus geen idee of dit het probleem oplost.

 

Iemand die er meer kennis van heeft?

ptt-stopcontact.jpg

l_telefoonstekker-modulaire-ingang-rj10-rj11.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je geen vaste kabel kunt trekken van je modem naar je laptp/pc kun je altijd nog voor een powerplug/powerline adapter gaan. Die gaan van wandcontactdoos naar wandcontactdoos en halen tot max. 2 Gb
Je kunt daarna bedraad of toch via wifi naar je systeem. Al naar gelang je hebt aangeschaft.
Search daar maar eens op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, Veng zei:

Als je geen vaste kabel kunt trekken van je modem naar je laptp/pc kun je altijd nog voor een powerplug/powerline adapter gaan. Die gaan van wandcontactdoos naar wandcontactdoos en halen tot max. 2 Gb
Je kunt daarna bedraad of toch via wifi naar je systeem. Al naar gelang je hebt aangeschaft.
Search daar maar eens op.

Dat zou inderdaad een heel goed idee zijn, ik ga eens navragen hoe de bedrading is, het gebouw heeft een vrij rare opbouw, het zou me niet verbazen als het gedeelte waar de router staan op een apart net staat dan de rest van het gebouw.

Bedankt! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites