Ga naar inhoud

Internet werkt niet meer fatsoenlijk na update Windows 10


jetske

Aanbevolen berichten

Wij hebben al een tijdje dat we met de desktop het eerste 30 min of meer als we hem op zetten niet op internet geraken en wij denken dat het te maken heeft met de update van Windows 10 .

Gebeld naar de provider dat we niet op internet konden .

En hij bevestigde mijn vermoeden dat het niet aan de verbinding gaat liggen maar aan de pc zelf en hij dacht de internetkaart .

Zijn advies was de internetkaart vervangen en het is opgelost .

Zelf heb ik zoiets van het komt na een windows update mss kan ik dat wel op een andere manier oplossen dan dadelijk dingen gaan te vervangen .

Kunnen jullie me verder helpen aub . 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijkbaar hebben meer mensen problemen met de windows (creator=makers) update. Ik zelf ook. Dacht uiteindelijk dat het door mijn router kwam, een andere aangeschaft maar dat bleek toch niet de oorzaak. Gelukkig kon ik de router terugleveren (wet kopen op afstand).
Dus mijn advies: als je een kaart aanschaft zou ik dat via het internet doen zodat je hem terug kunt leveren. Zelf liep dat prima bij mijn webshop.
Ik heb ook tig mogelijke oplossingen geprobeerd (mijn probleem lag wel anders) maar zoek ook niet verder en wacht af of Microsoft met een update komt.

aangepast door Veng
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Quote

En hoe heeft u het nu voorlopig opgelost dan ? 

Er zijn verschillende problemen:

1) Thuisgroepen werkt niet goed

2) Laptop ziet utp kabel niet meer

Beide functies gebruik ik eigenlijk niet. De utp kabel alleen als wifi kuren vertoont. Dat gebeurt elke maand of om de paar weken. Ik vermoed storing van een zendamateur want het speelt voornamelijk in de weekends.

In feite heb ik niets opgelost en wacht en hoop dat MIcrosoft met een oplossing komt. Mijn post was alleen bedoeld om te bevestigen dat je wel eens gelijk zou kunnen hebben met die updates. Dat kan veel zoektijd besparen. Ik heb weken lang gezocht naar de oorzaak van vooral het wifi probleem.

 

Echter: ik kwam op een forum ook een bericht tegen van iemand die wifi problemen had. Die had ook net zonnepanelen gelegd. Blijkbaar zijn er systemen die voortdurend via wifi data doorgeven. Houdt die mogelijkheid ook open. Kan immers ook bij de buren zijn. In een adem moet je dan ook aan de slimme meter denken, want die gaat, dacht ik, ook via wifi het net op. Die kan dus ook storen.
Probeer daarom eens een ander kanaal op je router in te stellen en kijk of dat scheelt..
 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat je enkel gedurende ongeveer het eerste half uur geen netwerk verbinding hebt ligt het probleem wellicht niet bij een update van Windows 10. Ik beweer niet dat Windows 10 update nooit fouten maakt maar al te vlug krijgt Windows 10 update voor alles wat fout gaat de zwarte fiets toegeschoven. daar moeten we toch voorzichtig mee zijn.

 

Download de 577bf0efb8088-FRST.png Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links

 


Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

 

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren

  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.

 

Een handleiding via een filmpje van PC Helpforum kan je HIER vinden.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.