Ga naar inhoud

Asus ROG GL553VW probleempjes


Aanbevolen berichten

Ik heb een week of 2 terug een Asus ROG GL553VW laptop en dat leek op het eerste gezicht allemaal geweldig. Nu ik hem eenmaal heb begin ik er toch een beetje sceptisch over te raken.

 Hij word warm, hij doet wat raar naarmate de game vordert (soort van vertraging lijkt het wel op de game) en tot slot vind ik de gtx960m ook maar tegenvallen.

 

Ja ja ik weet het ik had wat meer research moeten doen misschien over de laptop maar ik kon deze voor 500euro overkopen maar helaas zonder garantie erbij. Ik weet het is een gok maar deze heb ik genomen omdat dit voor mij een mooie oplossing was. In de tussentijd dat ik de laptop gebruik zijn me al een aantal dingen opgevallen en één van die dingen is dat het moederbord vaak warmer is als de rest van de laptop. Ook niet zo'n klein beetje maar wel 20-25 graden ten opzichte van bijv de GTX960. Ik krijg problemen na een paar minuten in een game te hebben gezeten, mijn fps dropt van 250 naar 150 (ja moet voldoende fps zijn dat weet ik) maar toch voel ik vanaf dat moment een soort delay/lag achtig iets en wat lag spikes in de vorm van fps drops.

Case is echt helemaal brandschoon geen stof te bekennen en gebruik ook een Coolermaster laptop koeler.

 

In de tussentijd een hoop aan het instellen geweest, verschillende drivers geprobeerd, windows opnieuw geinstalleerd (volledig schoon) en mijn standaard 8GB ram geupgrade naar 16gb 2133mhz en een Samsung EVO 960 250GB SSD gekocht die overigens echt rete snel is. Maar jammer genoeg merk ik er in games allemaal maar weinig van, heb er echt moeite mee om bijv BF1 of B4 of zelfs League of Legends op wat hogere settings te kunnen spelen.

Mijn CPU werd ook aardig warm wanneer de turbo ingeschakeld word naar max 3.5ghz, ik heb de max. processorfrequentie vast gezet op 2800mhz (i.p.v constant geschommel tussen 2000 en 3500) Dit leverde mij wat meer stabiliteit op wat ik ook een interessante ontdekking vond. 

 

Mijn vraag luidt als volgt; is er iemand met ervaring betreft een Asus Rog en misschien ook wel de GL553VW die ook deze problemen herkend. Ik zou graag willen weten of ik wat kan doen aan de hitte in mijn laptop zoals bijv batterij verwijderen? Scheelt ook een hoop hitte? Moet ik Nvidia experienced draaien? (heb er niet zoveel succes mee gehad tot noch toe qua optimale settings). 

Ik ben dus een beetje einde raad en zou wat meer hulp hierbij willen hebben.

Hier nog even de specs van mijn laptop:

 

Intel Core i7-6700HQ 2.6ghz (turbo up to 3,5ghz)      -  3,5ghz daar draait hij nooit op eigenlijk wat ook erg raar is, of is deze ergens nog gelocked? 
Nvidia GTX960M @ 2GB GDDR5
G-skill 8GB RAM 2133mhz DDR4 + Samsung "geen idee verder" 8GB RAM 2133mhz DDR4 (zit er standaard in)

Samsung 960EVO SSD (250GB) + 1TB HDD

 

https://tweakers.net/pricewatch/667789/asus-rog-strix-gl553vw-fy079t/specificaties/

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hoi allemaal,

 

Ik ben al een tijdje met mijn Asus Rog aan het stuntelen en heb opzich nu alles aardig voor elkaar, op 1 ding na en dat is: Dat mijn laptop net ietwat beter presteert op de batterij dan op netstroom?!?!

 Voor mij is dit echt heel erg vreemd aangezien ik dit nog nooit met geen enkele laptop eerder heb gehad. Mijn settings in energiebeheer staan allemaal correct maar (ook na standaardinstellingen herstellen) toch blijft het zo. Als ik op netstroom speel hou ik over de hele gamelengte een raar soort delay/lag (weet niet echt hoe ik t noemen moet) speel dan ook gewoon met 15ms en 150fps. Als ik dan vervolgens op de batterij overga is het echt allemaal perfect. Ik ben een beetje uitgekeken en zou graag wat hulp hierbij willen hebben.

 

Edit: Ik heb trouwens een Asus ROG GL553VW met een gtx960m en een i7-6700hHQ met 16GB ddr4 RAM

Bij voorbaat dank,

 

Dirk

aangepast door Dirk Korpershoek
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.