Ga naar inhoud

Telenet netwerk en Devolo Dlan 500 Wifi


brr01

Aanbevolen berichten

Heb me een starterskit Devolo Dlan 500 Wifi aangeschaft. Installatie geen probleem. Alleen wil ik weten of ik het Devolo netwerk kan integreren in het bestaande Telenet netwerk. Als ik nu in een plaats kom waar de adapter insteekt springt hij over op het Devolo netwerk. Wat ik mij nu afvraag is of die adapter het Telenet netwerk kan gebruiken, want nu zit ik dus met 2 verschillende netwerken. Ik heb op YouTube een paar filmpjes gevonden die aangeven van de adapter kort bij de modem te steken en dat op WPS knop van de modem te drukken om zo het Telenet netwerk over te nemen, maar blijkbaar werkt dat niet bij mij. Ik blijf het Devolo netwerk zien in de ruimte waar de adapter steekt.

Iemand een suggestie ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Ik zocht even een handleiding op voor je.

Ik heb niet direct een idee waardoor hij uw wifi netwerk niet kopieert maar we kunnen dit wel handmatig doen. 

Hier heb ik de handleiding gevonden:

https://www.gebruikershandleiding.com/Devolo-dLAN--500-WiFi/preview-handleiding-480454.html?page=0070

 

Ik heb hem even gedownload en dit heb ik gevonden:

Open de configuratie interface op deze manier: (klikken om te vergroten)

80d05273550ae5a4b7c244f910d31507.png
 

Ben je in de interface? Mooi. Doe nu het volgende:

Selecteer je gewenste taal en ga naar het WLan instellingen menu:

56d2f018db243816f2c691c2648fbaab.png
 

Bij SSID (oftewel netwerknaam) vul je de naam van je telenet wifi in. (waarschijnlijk iets als telenet-xxxxxx)

Bij wachtwoord vult u EXACT hetzelfde wachtwoord in als uw telenet wifi. 

Klaar :) (druk nog wel op opslaan als die knop er staat.)

Mvg,

Jonas

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar je Devolo aansluit maak niks uit.

Gewoon WPS op Telenet modem en Devolo indrukken en je ziet dan dat het gaat zoeken.

Je ben niet verplicht om Telenet SSID en Wachtwoord over te nemen.

Als je volledig zonder Telenet kan dan zou ik een eigen wachtwoord en SSID kiezen en dan ben je nog beter beschermd.

Gebruik je Telenet Wifi wel dan kan je beter SSID en paswoord hetzelfde houden.

 

Devolo moet helemaal niet aangesloten zijn op de modem van Telenet.

Het mag ook op switch, access-point of een ander router aangesloten zijn zolang zolang de verbinding is met Telenet modem is.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.