Ga naar inhoud

Windows 10 logboekfouten


h.dereus

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Omdat ik een conflict met een bepaald programma heb ben ik in de logboekbestanden van Windows 10 gaan kijken. Ik zag dat het logboek heel veel fouten aangeeft, vooral bij de tabbladen "toepassing" en "systeem".

Is dit gebruikelijk?

Ik liet de commando's 

sfc /scannow

Dism /online /Cleanup-image /RestoreHealth

CHKDSK C: /F /R

al op de PC los, maar er blijven desondanks nog heel veel foutmeldingen over.

Kan dit verder geen kwaad? Even los van de aanleiding (het conflict heb ik overigens opgelost door 1 programma te verwijderen).

 

Wie weet het antwoord?

 

Gr.,

 

h.dereus

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In veel gevallen wordt er bij een foutmelding later opnieuw een poging gedaan om de mislukte actie opnieuw uit te voeren.

Als de actie dan wel normaal verloopt, krijg je daarvan gewoon een informatieve melding maar geen fout meer.

Het kan dus zijn dat er fouten gemeld worden die later toch vanzelf opgelost zijn.

 

Gedraagt je systeem zich normaal?

Merk je iets van onregelmatigheden sinds het conflict is opgelost?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Dank voor je reactie.

Ik had pas weet van de fouten in het logboekbestand toen een programma van mij (Magix) steeds vastliep. Iemand van de Helpdesk van Magix wees mij op de fouten in het logboekbestand. Deze konden mogelijk op een conflict duiden. Hierop een inplace-update van Windows 10 uitgevoerd. Het conflict deed zich hierna niet meer voor. Ik zie echter nu weer nieuwe fouten in het Windows logboek en vroeg mij af hoe je die er uit kunt krijgen zonden implace update. Het systeem gedraagt zich trouwens normaal.

Gr. Henk

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, h.dereus zei:

Ik zie echter nu weer nieuwe fouten in het Windows logboek en vroeg mij af hoe je die er uit kunt krijgen zonden implace update.

Dat hangt van de aard van de fouten af.

 

11 uren geleden, h.dereus zei:

Het systeem gedraagt zich trouwens normaal.

Dan zou ik me niet al te veel zorgen maken.

 

Als je wil, kunnen we wel de foutmeldingen eens bekijken en misschien kunnen we er wel iets aan doen.

 

Herstart de pc, wacht 10 minuten en doe dan het volgende.

Ga naar de Windows Logboeken.
Dubbelklik op het logboek voor Systeem.
Aan de rechterkant bij acties klik je op huidig logboek filteren.
Bij geregistreerd selecteer je afgelopen uur en klik op OK.
Klik aan de rechterkant bij acties op Bestand met gefilterd logboek opslaan als... .
Bepaal de lokatie en noem het bestand SysLog om op te slaan.

Doe nu hetzelfde voor het logboek toepassingen en noem het bestand AppLog.

Voeg nu beide bestanden (SysLog.evtx en AppLog.evtx) als bijlage toe aan een volgend bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Slechts 3 foutmeldingen waar we niets aan kunnen doen maar als je systeem normaal werkt, is het ook niet nodig om er tijd in te steken.

 

Heb je een Canon pixma MG5300 printer (gehad)?

Als je de printer nog hebt, werkt die dan normaal want daarvoor is er wel een waarschuwing dat een driver niet kon geladen worden.

Als je de printer niet meer hebt, kan je deze melding negeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.