Ga naar inhoud

Windows traag door updateproblemen


Eva_02

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Naar aanleiding van haperingen op de laptop en plotse traagheid algemeen startte ik een topic bij hardware.
Link:

Gezien het nu duidelijk is dat dit geen hardware probleem is, ga ik verder op zoek naar een oplossing voor dit probleem... De traagheid uit zich op verschillende manieren (in Word, met openen van andere programma's, opstarten, meldingsgeluidjes komen met vertraging ...).

 

De haperingen en een traagheid zijn er sinds anderhalve week. Voordien ondervond ik geen enkel probleem, werkte alles vlot. Ik heb niet meteen zicht op een reden voor deze traagheid.

Ondertussen zijn de haperingen weg, maar de traagheid niet.

 

Ideeën?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Twee dingen waar ik aan denk:

3 uren geleden, Eva_02 zei:

zijn er sinds anderhalve week

Is er iets gebeurd vlak voor dat je computer traag werd? (update binnengehaald, programma geïnstalleerd,... ???)

 

en is een herstelpunt terugzetten (van voor het euvel) een optie?

 

edit: ik herlas net je titel: 'door updateprobleem' > het gebeurde dus vlak na een update?  (probeer dus zeker eens een herstelpunt terug te zetten en te zien of je het dan nog hebt)-

 

(bijkomende vraag: heb je een goede beveiliging tegen virussen plus mal/spyware ?  (en, belangrijk: zijn beide geregeld bijgehouden?)

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan niets bedenken dat eraan vooraf gin, ik zie geen aanleiding. Geen bewuste updates doorgevoerd, geen nieuwe programma's geïnstalleerd.

 

Ik heb nog nooit gewerkt met een herstelpunt. Al mijn documenten staan ook extern bewaard, dus als het daarop effect heeft...geen probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Eva_02 zei:

Geen bewuste updates doorgevoerd,

(omdat je in je titel schrijft: traag door updateproblemen - nu, tot daar)

 

Niets speciaal ervoor gebeurd.

Nu gaat mijn eerste idee uit naar virussen, malware  - daarvan vertelde je nog niet hoe je beveiligd bent. (lees je vragen erover in mijn eerste antwoord eens door?)

 

enne: was de vertraging plots of is het geleidelijkaan trager beginnen gaan?

 

(herstelpunt laten we even rusten )

Link naar reactie
Delen op andere sites

- Iemand op het forum raadde me aan deze titel te plaatsen in deze sectie. In één van zijn tips zei hij "Windows Update" te stoppen, hetgeen ik deed. Sindsdien zijn de haperingen verdwenen. De traagheid blijft, opvallend is ook dat ik in Word nog steeds hinder ervaar als ik iets wil opslaan ("reageert niet" tot ik lang genoeg wacht en alles weer werk) of dat mijn verbinding met mijn smartphone niet meer lukt, dat het opstarten nog steeds langzaam gaat, dat bepaalde programma's die na het opstarten ook openen, geblokkeerd geraken.
Toen ik naging of de functie '"Windows Update" nog steeds uitstond, was dat niet het geval.


- De laptop is beveiligd met Avira. Ik voer minstens maandelijks een scan uit, die zijn tot nog toe negatief. Volgens Avira zelf staan alle functies (bijv. Web Protection) ingeschakeld en is de computer beschermd.

 

- Regelmatig gebruik ik CCleaner om wat op te ruimen. Ik hoop dat ik hiermee niks veroorzaakt heb.

 

- De traagheid en vooral de haperingen waren er van de ene dag op de andere.

 

 

***Net nu ik dit bericht wil posten, lijkt alles verdwenen van problemen. De opsomming van defecten die ik hierboven opsom, zijn weg! Ik heb geen idee of het blijvend is, maar als je denkt van wel...dan kan ik dit afsluiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, 'k ben mee.

Avira is goed - hij wordt geregeld bijgewerkt (geüpdate) vermoed ik? > dan zit je op dat terrein goed.

 

Laat je update maar gewoon 'aan' staan, dit is normaal het best.

 

Ccleaner mag je blijven gebruiken, die veroorzaakt dit soort problemen niet.

 

En nu is op het eerste gezicht alles in orde? Laten we het even afwachten (en hopen :) )

 

(heb je toevallig deze week een windowsupdate binnengehaald? dat zou kunnen verklaren dat nu je problemen weg zouden zijn)

 

Kijk dus even aan of je systeem het goed volhoudt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.