Ga naar inhoud

automatisch aanpassen


Tefal86

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

 

Vorige keer ben ik super geholpen dus bij deze een andere casus.

In de bijlage zit een document met twee tabbladen. Op het tabblad DATA staat in G1 een getal wat de student maximaal kan halen. Wanneer ik dit wijzig veranderen de cijfers in kolom B (cijfer). Nu zou ik het fijn vinden (als het kan) dat bij een 5.5 of lager er automatisch een O (onvoldoende) komt te staan in kolom C, tussen de 5.6 en een 8.5 een V (voldoende) en tussen de 8.6 en een 10.0 een G (goed), iedere keer nadat ik het cijfer heb veranderd. Nu moet ik dit handmatig veranderen.  

Hoor graag. 

rubrics project 1 proberen.xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tefal86,

- Kijk eens goed naar je formules in het blad 'Beoordeling'. In B41 maak je een som van een verkeerd bereik (zoals je som nu is zal die altijd een foutmelding geven), en in B42 en B43 gebruik je verschillende bereiken (daar heb ik bij je vorige vraag ook al op gewezen).

- het antwoord op je vraag in dit topic is eenvoudig. Typ in het blad "Data" in C3 en kopieer naar beneden in kolom C:

=ALS(OF(A3="";B3="");"";ALS(B3>8,5;"G";ALS(B3>5,5;"V";"O")))

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.