Ga naar inhoud

aankoopadvies


bastet

Aanbevolen berichten

Mijn zoektocht gaat verder (en nu zal ik trachten om duidelijker te zijn) naar een klein toestel van maximum 800 gr met minstens 64 GB en een scherm van ongeveer 11'' , waar iTunes op kan gedownload worden (dus ook geen android , geen iPad of iPhone want daar kan iTunes niet op ).

ik zou moeten kunnen les geven met dit toestel, vandaar dat ik het iTunes "programma" nodig heb; de maximale kostprijs zou ongeveer €400 mogen zijn en het mag ook een 2de hands zijn met garantie.

de menubalken in bijlage heb ik zeker nodig

Voila, ik hoop dat ik nog wat hulp krijg in mijn zoektocht.

 

ben benieuwd, vriendelijke groetjes, maria-rita alias Bastet

menubalken itunes programma.docx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een poging gedaan om wat voor jou te zoeken.

Vanwege de eis van maximaal 800 gram vallen gewone laptops af, want iedere 10" of 11" laptop zal zwaarder zijn dan 800 gram.

Het moet dus een tablet worden.

 

Op de website van Tweakers kun je zoeken naar allerlei tablets: https://tweakers.net/categorie/822/tablets/producten/

In de linker kolom kun je instellen waar je naar zoekt.

 

Ik heb daar de volgende zaken ingesteld:

  • Prijs: van € 350 tot € 420
  • Besturingssysteem: Windows 10 (Home of Pro). Een Apple tablet valt af, zowel vanwege de prijs als vanwege het feit dat je met iTunes wilt werken. Een MacBook 11 inch is al een tijdje uit de verkoop. Tweedehands zou nog kunnen, maar die weegt iets meer dan 1 kg. Een MacBook 12 inch is veel te duur voor jou.
  • Schermgrootte: 10 tot 12 inch
  • Opslagcapaciteit: 64 GB. (Je hebt gelijk dat je kiest voor een opslag capaciteit van minstens 64 GB. De goedkoopste tablets hebben een opslagcapaciteit van slechts 32 GB. Dat zit zo vol, omdat Windows 10 zelf daarvan al de helft nodig heeft, en dan krijg je al snel problemen met het updaten van Windows, omdat er dan te weinig schijfruimte over is om de update uit te voeren.)
  • Werkgeheugen: 3 tot 4 GB (minder dan 3 GB voor Windows 10 vind ik niet aan te raden)

(Je kunt daar zelf ook nog andere zaken instellen of voor andere instellingen kiezen dan ik heb gedaan)

En dan is dit het resultaat: klik hierop!

Dat zijn slechts 4 hybride tablets. Met hybride tablets bedoel ik dat er een toetsenbord wordt meegeleverd, maar dat je het scherm los kunt klikken van het toetsenbord, zodat je een tablet overhoudt.

Het gewicht (minder dan 800 gram) in de specificaties is gebaseerd op het gewicht van het tablet alleen. Samen met het dock (= het toetsenbord) wordt het gewicht hoger dan 800 gram. Reken voor tablet + dock maar op zo'n 1000 tot 1200 gram. Hoeveel elk tablet los weegt kun je nalezen in de specificaties van die apparaten.

 

In deze apparaten zit een eenvoudige Intel Atom processor. Dat zijn geen krachtpatsers, maar omdat er niet gebruik wordt gemaakt van een traditionele harde schijf, maar van flash geheugen als opslag, zullen deze apparaten toch redelijk vlot aanvoelen.

 

Wat ga je hiermee vooruit in vergelijking met de Lenovo Thinkpad E545 die je nu hebt? Je sleept minder met je mee. Het gewicht van deze tablets ligt tussen de 550 en de 700 gram. Maar het verschil wordt kleiner wanneer je het toetsenbord ook meeneemt. Jouw Thinkpad weegt 2,45 kg. Neem je het toetsenbord ook mee, dan wordt het verschil met je 15 inch laptop slechts 1,2 tot 1,4 kg.

Wat ga je hiermee achteruit in vergelijking met de Lenovo Thinkpad E545 die je nu hebt? Veel minder opslagcapaciteit. Van de Lenovo Thinkpad E545  bestaan verschillende types. Ik weet dus niet hoe groot de harde schijf is die in jouw 15 inch laptop zit, maar dat zal vermoedelijk minstens 500 GB zijn.

Niet alleen de opslagcapaciteit is kleiner, ook het scherm is kleiner. Moeilijker af te lezen en zeker buiten. Ik kon bij de opties niet aangeven dat het een mat scherm moest zijn. Ik vermoed dat ze allemaal een glanzend scherm hebben. Daarmee buiten werken lijkt mij lastig.

Bij de Lenovo Mixx 320-10ICR staat nog wel aangegeven dat het een IPS scherm is. Dan is het beeld uit meer hoeken goed zichtbaar. Bij goedkopere schermen moet je er recht voor zitten om iets te kunnen zien.

----------------------------

Verder schreef je dat je les geeft met je laptop en dat je juist daarom een lichter apparaat wilt aanschaffen. Is dat lesgeven vrijwilligerswerk of verdien je daar geld mee en geef je die verdiensten ook op aan de belastingdienst? Als dat laatste het geval is, dan zouden de kosten voor de aanschaf van een tablet misschien aanvaard worden als aftrekpost. Op die manier krijg je een deel van de aanschafkosten terug. Maar vraag daarover wel advies aan een belastingadviseur. Een vereiste zou kunnen zijn dat je de nieuwe tablet dan ook alleen maar mag gebruiken voor het lesgeven en niet voor privé doeleinden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

oooooh, dank je wel hoor, erg lief van jou om er zoveel werk van te maken en ja apple........... ik was al geen echte fan want veel te duur en te exclusief..........; maar dat laatste dat iTunes niet te programmeren valt op een iPad........... dat vond ik er echt over.

ik ga de volgende dagen zeker een kijkje nemen naar al je voorstellen, nogmaals heel erg bedankt, groetjes, maria-rita alias Bastet

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.