Ga naar inhoud

Asus configureren


Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

Ik heb een pc met allemaal de componenten in, maar niet gekoppeld. Deze zou ik nu willen in elkaar steken, maar ik ben een echte leek in zulke dingen, dus weet ik echt niet hoe ik het er zal vanaf brengen. Maar goed, wie niet probeert kan het niet.

Heb al twee dingen uitgepluist, ik heb een ASUS PB met een Zalman Quiet CPU cooler 2 baul bearing.

Ik heb ergens gelezen dat de Bios versie 6080070002 is

En de stroomvoorziening is een GE-R460-V1

 

Iemand die me een ideetje kan geven hoe ik dit al moet aankoppelen?

 

Dank je

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je lijkt een hoop oude onderdelen te hebben waarvan je weer een werkende computer wilt maken.

Op internet staan diverse handleidingen over het monteren van onderdelen in een computer. Dit is zo'n handleiding: https://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic.php?f=283&t=10452

Lees die handleiding om te beginnen eens helemaal door.

Meer handleidingen kun je vinden wanneer je met Google zoekt op: pc bouwen handleiding.

 

Je hebt een Asus P5B moederbord. Naar mijn weten werd dat moederbord verkocht in de periode 2006 tot 2010.

Maar wat zit er allemaal al gemonteerd op dat moederbord? Zit er een processor op? Volgens mij heeft dat Asus moederbord een 775 socket. Dat betekent dat niet iedere processor erop past. Het moet een processor zijn die geschikt is voor een 775 socket.

Jij hebt een Zalman Quiet processorkoeler. Zit die al gemonteerd op het moederbord? Dan zal die wel van het juiste type zijn. Eigenlijk zijn er heel veel Zalman cpu coolers. Er hoort een typeaanduiding achter, bijvoorbeeld de Zalman CNPS9500 cooler.

Wanneer de processorkoeler nog niet gemonteerd is, dan kun je dit filmpje bekijken:

 

Je vermeldt niet of er werkgeheugen op het moederbord is gemonteerd. Dat werkgeheugen moet van het type DDR2 zijn. Moderner werkgeheugen (DDR3) of juist ouder werkgeheugen (DDR) zal niet passen.